Donatello
Actief lid
Aangezien ik op het punt sta een Polo te bestellen, eerst dagen lang de opties en budget tegen elkaar afwegen, zit ik nu met de kleur. Graag zou ik een witte Polo willen bestellen, waarom wit? hiervoor had ik een Honda Civic uit 2007 en die was zwart (niet metallic) en die lak was echt verschrikkelijk, direct kleine krasjes erop en heel gevoelig voor steenslag. Met waxen moest ik ook echt uitkijken dat er niet 1 stofdeeltje op de auto lag anders poetste ik er direct een kras in en kon ik weer poleisten.
Nu dus een witte auto, kleine krasjes zijn er minder goed op te zien, nadeel in de winter is de auto wel direct heel vies
Nu is de kleur Candy White een unicolor en geen metallic kleur, een vriend van mij heeft onlangs een DS3 gekocht in het wit en door tijdgebrek heeft hij deze pas na 4maanden na aankoop kunnen waxen. In de lak zag ik al grijze plekjes zitten, waarschijnlijk niet goed uitgepoetste wax wat er bij de levering op is gedaan? Ook komt er bij 1 steenslag plekje al zwart plastic (bumper) en dat zie je natuurlijk direct op wit.
Ik zit zelf namelijk sterk te twijvelen over Candy White (unicolor) en Oryx White (wel metallic) wat eigenlijk een sterkere laklaag hoord te hebben. Dus minder snel krasjes/steenslag (als het goed is). Nadeel van een metallic kleur is weer dat het lastiger (bij) te spuiten is bij een kleine aanrijden/parkeerschade.
Dus mijn vraag is, hoe houd jouw witte Polo het en wat kunnen jullie aanraden?
Nu dus een witte auto, kleine krasjes zijn er minder goed op te zien, nadeel in de winter is de auto wel direct heel vies

Ik zit zelf namelijk sterk te twijvelen over Candy White (unicolor) en Oryx White (wel metallic) wat eigenlijk een sterkere laklaag hoord te hebben. Dus minder snel krasjes/steenslag (als het goed is). Nadeel van een metallic kleur is weer dat het lastiger (bij) te spuiten is bij een kleine aanrijden/parkeerschade.
Dus mijn vraag is, hoe houd jouw witte Polo het en wat kunnen jullie aanraden?