Wel of geen metallic lak nemen?

Aangezien ik op het punt sta een Polo te bestellen, eerst dagen lang de opties en budget tegen elkaar afwegen, zit ik nu met de kleur. Graag zou ik een witte Polo willen bestellen, waarom wit? hiervoor had ik een Honda Civic uit 2007 en die was zwart (niet metallic) en die lak was echt verschrikkelijk, direct kleine krasjes erop en heel gevoelig voor steenslag. Met waxen moest ik ook echt uitkijken dat er niet 1 stofdeeltje op de auto lag anders poetste ik er direct een kras in en kon ik weer poleisten.

Nu dus een witte auto, kleine krasjes zijn er minder goed op te zien, nadeel in de winter is de auto wel direct heel vies :( Nu is de kleur Candy White een unicolor en geen metallic kleur, een vriend van mij heeft onlangs een DS3 gekocht in het wit en door tijdgebrek heeft hij deze pas na 4maanden na aankoop kunnen waxen. In de lak zag ik al grijze plekjes zitten, waarschijnlijk niet goed uitgepoetste wax wat er bij de levering op is gedaan? Ook komt er bij 1 steenslag plekje al zwart plastic (bumper) en dat zie je natuurlijk direct op wit.

Ik zit zelf namelijk sterk te twijvelen over Candy White (unicolor) en Oryx White (wel metallic) wat eigenlijk een sterkere laklaag hoord te hebben. Dus minder snel krasjes/steenslag (als het goed is). Nadeel van een metallic kleur is weer dat het lastiger (bij) te spuiten is bij een kleine aanrijden/parkeerschade.

Dus mijn vraag is, hoe houd jouw witte Polo het en wat kunnen jullie aanraden?
 
reflexzilver! Polo's zie je al zoveel (no offence!), wil je toch voor een lichte kleur gaan:Wit!

Reflexzilver is qua keuze simpel,klopt. Echter is de Polo in het wit vele malen mooier en lijkt deze ook luxeur.
ik zelf heb een witte Polo en zoals je aan geeft zie je geen krassen en ziet er strak uit. Alleen zie je sneller het vuil ( een witte auto wordt niet viezer dan een grijze auto, vies is vies. Alleen een witte auto zul je het sneller zien)

Toch zou ik wel voor de onyx White gaan toch apart, kost wat meer maar zal uiteindelijk bij verkoop zijn voordelen hebben en zul je dit in de inruil-verkoopprijs zien.
 
Zelf zou ik gaan voor de kleur die je zelf het mooiste vindt. Big Grin
Dat metallic altijd mooier is, vind ik discutabel: persoonlijk vind ik "hard" wit vele malen mooier dan het vaak wat gelere metallic/parelmoer wit.

Oh, en mijn witte GTI is nog steeds erg mooi wit ;) Wordt wel snel zichtbaar vies, vooral in/na regen. Overigens heeft mijn Polo wel een ProTech-behandeling gehad. Makkelijk met wassen, en de lak blijft erg lang erg mooi.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
In het echt is Oryx White totaal niet "gelig", mijn twijvel tussen unicolor en metallic is meer ivm krassen en steenslag. Vaak wordt gezegt dat een metallic lak vele malen sterker is dan een normale laklaag. Echter is een normale laklaag weer makkelijker bij te werken wanneer er schade is ontstaan.

Ik heb al met de dealer geregeld dat de auto niet door hun wordt gewassen zodra deze is geleverd en deze gaat direct naar een professioneel detailing bedrijf die de auto een C-quartz behandeling geeft. Dit zou ook voor extra bescherming moeten zorgen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!