Wegenwacht: bobine 1.4 zwak punt!

Als ik de Wegenwacht er op nasla zouden de individuele bobines van de Polo 6r 1.4 FSI 1 van de weinige zwakke punten zijn.

Heeft iemand er ervaring mee?
Zijn deze bobines makkelijk zelf te vervangen?
Is het raadzaam om er 1 in je kofferbak te leggen voor het geval dat?
 
Of het een zwak punt is weet ik niet bobine kan altijd kapot gaan. Bobine is wel makkelijk zelf te vervangen. Of je een in de kofferbak legt moet je zelf weten zijn nog wel meer onderdelen die kapot kunnen gaan en ikzelf wil geen 20 reserve onderdelen in de kofferbak hebben liggen ben toch lid van de anwb.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Doorrijden met een defecte bobine is idd zeker niet gezond maar ik durf niet te bevestigen of dat een zwak punt is. Heb vaker bij andere meegemaakt dat een van de vier bobines kapot was bij meerdere vagauto's.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
In de tijd dat ik bij de Wegenwacht werkte had ik ze standaard bij me :). Ze zijn er uit tehalen, de dealer heeft speciaal gereedschap er voor. Maar een schroevendraaier en wat verstand en beleid:)
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Ik heb er een in mijn Polo liggen maar dat komt meer omdat ik deze over heb gehouden van mijn oude 9N.

Het is inderdaad een bekend kwaaltje van de 1.4 16V motor van VW. Ze worden vaak te heet en je ziet dan ook bovenop de bobine blaren verschijnen. En zoals Chucknorris zegt. Met een schroevendraaier en wat gezond verstand heb je ze er zo uit.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!