Weer een probleem met de polo, dit keer starten

Goedendag,

Sinds 3 dagen heb ik een probleem met de polo, deze wil op een warme motor niet lekker meer starten.
Heb dit wel eens eerder gehad een lange tijd terug, toen trapte ik het gas in en liep hij weer.

Ik noem een voorbeeld van wanneer en hoe het gaat:
Ik reed vanmorgen even naar de garage i.v.m m'n versnellingsbak.
ging paar minuutjes later weer de auto in, draai sleutel om, hoor keurig netjes de brandstofpomp draaien, draai de sleutel om voor t starten, startmotor draait langer door dan normaal, auto slaat aan, blijft rond 500-700 toeren hangen en slaat direct weer af.

Dit is me 2 uur geleden weer overkomen, na 20 keer proberen te starten startte ie pas.
Ook trap ik het gas in om hem op toeren te krijgen maar daar heeft hij geen zin in en slaat dan weer af tot hij em wel een keer pakt.

Onsteking kan het niet zijn, alles heb ik half jaar geleden vervangen,.
Heb wel een storing genaamd P0116 koelvloeistof temperatuursensor defect, dit kan ik soms merken want hij springt af en toe wel eens terug naar 70 graden.

Als ik het gas intrap en de auto start, duurt het veel langer dan normaal totdat hij weer rond z'n stationaire toeren zit.
De auto geeft dan ook geen schokjes of iets, het loopt allemaal soepeltjes zodra hij is gestart. Tijdens rijden ook geen probleem.
Het metaal van de sleutel is ook erg heet als ik hem uit het slot haal na het proberen te starten, maakt niet uit of ik het nou 1 keer probeer of meerdere.

Heeft iemand misschien een idee?
 
Volkswagen  Polo 6N2  1.4 60pk 
Ja kak. Ik heb het verkeerd gezegd. Ik heb de verwarmde/voorste vervangen. Plus de temperatuursensor in het blok. Niet de schakelaar in de radiotor zeg maar. Dat was in Mn 6n2 16v overigens.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!