Weer een lekkage

Beste leden,
Leuk om te zien dat er zoveel mensen hier online zijn en hier op dit forum reageren. Zelf heb ik 2 jaar nu mijn polo waar ik ondertussen verliefd op ben geworden ;-p

Helaas gaat de liefde niet altijd over rozen. 1,5 jaar geleden heb ik een lekkage gehad boven mijn a stijl, bestuurderszijde. De (volgens mij) originele voorruit was niet goed gekit en met wat siliconen aan de buitenkant hebben we het probleem kunnen oplossen.

Echter heb ik nu weer een lekkage op de zelfde plek. Een ruitzetter heeft met shampoo en luchtdruk getest, maar de voorruit lijkt het niet te zijn. Nu lees ik veel over een dakraam lekkage maar ook dat water lijkt goed weg te lopen.

Heeft iemand nog tips hoe ik deze lekkage het beste kan opsporen of heeft iemand ervaring met zo een soort lekkage.
Ik hoor graag van jullie.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 
Hemeltje en stijlbekleding verwijderen...
dan is het mogelijk te zien waar het water wegkomt!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Klopt. De a stijl had ik al los gemaakt en de hemel iets aan de kant gehouden. Lijkt echt bij de hoek van mijn raam vandaan te komen.

Nu is het ook droog bij mij en ben 5 minuten geleden weer even naar buiten gegaan om te testen. Blijkt inderdaad de afvoer van mijn dakraam te zijn. Aan de rechterkant komt het water via de afvoer vrij snel naar buiten. Ik denk door een slangetje van nog geen 10centimeter. Kan ik aannemen dat dit ook zo hoort te zijn bij de linker kant (bestuurderszijde)?

De oorzaak weet ik denk ik ook. Ik heb volgens mij over de afvoer geen gekit waardoor het water niet weg kan.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 
Kan zijn dat het afvoerslangetje van het gootje van je dakraam verstopt zit. Bij onze Golf ook gehad. Even doorprikken met een satéprikker of iets dergelijks of een nieuw slangetje erin zetten.
Succes (y)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
Top. Hier kan ik wel verder mee. Alleen toch vraag ik mij nog iets af. Als ik water in de rand van het dakraam giet zie ik het water vedwijnen door het slangetje. Maar uiteindelijk vind ik het water terug in mijn auto bovenin de a stijl.
Kan ik dan concluderen dat het slangetje ook lek is?

Mocht het niet lukken met de saté prikker is volzetten met rook nog wel een goede optie inderdaad.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 
Nog een korte update:

De afvoer in de A stijl van mijn dakraam werkt wel naar behoren en lekt niet. De lekkage kom uit de hoek aan de achterkant van mijn dakraam waar het aansluit op mijn dak en vandaar loopt het helemaal door naar de A stijl. Vanaf de rand heb ik alles afgekit, enkel mijn dakraam rubbers niet aangezien het dakraam anders niet meer open kan.

Helaas heeft dit niet geholpen en ga ik weer verder opzoek naar een mogelijke oplossing. Mogelijk de rubbers van mijn dakraam vervangen.

Als er nog mensen zijn met tips of slimme oplossing of die op een andere manier hier tegenaan kijken hoor ik het graag.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 
De plek van de lekkage ben ik zojuist achter gekomen door veel te testen met water (zie hiervoor de foto).

De dealer ben ik maandag ook langs geweest. Die dacht zelf dat het mijn voorruit was en wou die van binnenuit kitten a €125,—. Mocht dit het probleem niet oplossen dan wouden ze er wel een nieuwe voorruit in plaatsen voor een hoop geld en dat zou t probleem niet oplossen.
Moët zeggen dat ik blij ben dat ik daar niet op ingegaan ben.
 

Bijlagen

  • 888F7937-0046-4E40-A567-1AC759513B43.jpeg
    888F7937-0046-4E40-A567-1AC759513B43.jpeg
    154.5 KB · Weergaven: 46
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 
De plek van de lekkage ben ik zojuist achter gekomen door veel te testen met water (zie hiervoor de foto).

De dealer ben ik maandag ook langs geweest. Die dacht zelf dat het mijn voorruit was en wou die van binnenuit kitten a €125,—. Mocht dit het probleem niet oplossen dan wouden ze er wel een nieuwe voorruit in plaatsen voor een hoop geld en dat zou t probleem niet oplossen.
Moët zeggen dat ik blij ben dat ik daar niet op ingegaan ben.
En wat was uiteindelijk de oplossing?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!