Week 50: Gebruik jij winterbanden?

Gebruik jij winterbanden?

  • Ja

    Stemmen: 33 80.5%
  • Nee

    Stemmen: 7 17.1%
  • Ik rij op 4 seizoenenbanden

    Stemmen: 1 2.4%

  • Totaal aantal stemmers
    41
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom winterbanden als je ESP hebt?
Maken winterbanden nou echt het verschil?

Ik bedoel, ik rij op de snelweg gewoon 80-100 km waar ik iedereen 50 zie rijden.
Niet echt goed te praten het contrast maar iedereen blijft rechts rijden, ik ben de enige op de linkerbaan.
 
BMW  1 serie  1.6 
Waarom winterbanden als je ESP hebt?
Maken winterbanden nou echt het verschil?
Omdat die op een gladde weg, of een besneeuwde weg echt heel veel verschil uitmaken.
Was in december op een rijveiligheidstraining. Op dezelfde gladde baan stonden de auto's met winterbanden met een noodstop meters eerder stil, terwijl de aanvankelijke snelheid hoger was (40 km/h ipv 30 km/h).

ESP kan trouwens ook niet de natuurkundige wetten veranderen: een band kan maar een bepaalde hoeveelheid grip aan. Sturen, versnellen en afremmen zijn allemaal acties die grip vragen. Op een gladde/besneeuwde weg is de hoeveelheid grip van een winterband groter dan die van een zomerband. Oftewel, je kunt gemakkelijker/meer sturen, versnellen e/o afremmen. Maar ook een winterband kent zijn grenzen, alleen liggen die op een gladde/besneeuwde weg verder weg dan van een zomerband.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Waarom winterbanden als je ESP hebt?
Maken winterbanden nou echt het verschil?

Ik bedoel, ik rij op de snelweg gewoon 80-100 km waar ik iedereen 50 zie rijden.
Niet echt goed te praten het contrast maar iedereen blijft rechts rijden, ik ben de enige op de linkerbaan.

Had een slipcursus gedaan bij de ANWB met Golf VI.Daar reed je in 3 verschillende uitvoeringen; 1 met zomerbanden zonder systemen, 1 met zomerbanden met elec systemen en 1 met winterbanden zonder elec systemen. En ja er was zeker nog een goed verschil tussen de laatste 2 maar met systemen is al heel wat meer dan zonder op zomerbanden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!