Week 12: Volkswagen komt met een budgetmerk

Wat vinden jullie van een extra budet merk bij VW?

  • Goed, hoe meer keus uit het VAG-segment des te beter

    Stemmen: 0 0.0%
  • Ach, waarom ook niet

    Stemmen: 2 20.0%
  • Helemaal niets, laat ze maar goedkopere VW's bouwen

    Stemmen: 8 80.0%

  • Totaal aantal stemmers
    10
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

Maik

Voormalig Admin
Spritmonitor.de
4,962
437
198
Op autoblog.nl kwam ik het volgende bericht tegen,

Volkswagen Komt met een (ultra) budgetmerk

Renault heeft Dacia, Nissan stoft Datsun weer af, Tata heeft Tata, en ook over Opel en Fiat bestaan vage geruchten. Het mag duidelijk zijn: een budgetmerk introduceren voor delen van de wereld met een kleinere beurs is heet. Next up: Volkswagen.
Hoewel VW met de Up al een aardige prijsvechter in huis heeft, gaan ze het met hun budgetmerk over een andere boeg gooien: iets minder hi-tech, en wat meer ruimte, zodat je toch nog veel auto voor je geld krijgt. In opkomende economieën wordt gemikt op een vanafprijs van 5.000 euro (ruim twee keer een Tata Nano). Hoe het merk gaat heten is nog niet duidelijk, maar suggesties zijn welkom (Prollwagen?).

VW maakt momenteel in India al een Vento en een marktspecifieke Polo, die voor ongeveer 7.000 euro weg gaat, en voor China wordt een budgetwagen van het formaat Seat Toledo gepland. Dit zijn allemaal auto’s die als VW of aanverwant merk op de markt worden gezet.

Hieronder moet het budgetmerk komen, dat aan de wensen van de lokale consument tegemoet moet komen. Als voorbeeld: in Brazilië moet je met een auto komen die vijf zitplekken heeft en robuust is. En of het ding nou 100 of 150 gram CO2 per kilometer de lucht in blaast of mooie LEDjes in zijn koplamp heeft is van ondergeschikt belang. Je moet veel auto krijgen voor je geld, en winst moet voor de fabrikant van het volume komen.

Wat vinden jullie hier van?
 
Ik vind niet dat VW moet gaan concurreren met prijsstunters. Volkswagen koop je m.i. voornamelijk om de bereikbare Deutsche gründlichkeit en geweldige styling. Seat is al een high-value-low-pricing variant op dit thema. Dat vind ik ruim voldoende.

Schoenmaker, blijf bij uw leest.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik deel die mening. Vooral blijven zoals het is. Het VAG concern heeft met SEAT en Skoda al "goedkopere" merken. De Up! vind ik wel een goede zet, alhoewel ik er niet nog veel van op de weg heb zien rijden.
 
De Up! vind ik wel een goede zet, alhoewel ik er niet nog veel van op de weg heb zien rijden.

Hoewel geheel off-topic: de laatste dagen zie ik ze geregeld (en nee, niet steeds dezelfde :)).
Overigens heb ik zelf "Ach, waarom ook niet" gestemd. Ik ben nogal van het "leven en laten leven"-principe. Van mij hoeven ze het zeker niet te doen, maar ik ben er ook niet echt op tegen. En als het goed is voor VAG, waarom niet?
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!