WAXOYL BEHANDELING EN DAN??

Mijn nieuwe polo krijgt een Waxoyl behandeling, eerlijkheidshalve had ik er nog nooit van gehoord. Maar OK moet wel goed zijn toch? Zelf gebruik ik de was_ en poetsspullen van Maguiars, prijzig maar wel fijn spul in gebruik. Heeft iemand ervaring met Waxoyl en de bijproducten zoals shampoo en de waxoyl 3 in 1?? Kan ik met de Waxoyl behandeling aan de auto ook andere producten gebruiken en gebruikmaken van de wasstraat? of is de behandeling dan waardeloos geworden.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring.

Hans
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Heb het zelf ook op mijn auto zitten (7 maanden nu), ben er tevreden over!
Vuil hecht echt stukken minder op de lak, en vogelpoep is tot nu toe nog niet onder de lak gekropen..

Ik zelf was de auto alleen op de hand met een wax-shampoo van Riwax (in eerste instantie gedaan met het flesje shampoo van Waxoyl zelf, vond dat zelf niet echt het gevoel geven alsof het iets extra deed)

Wasstraten zou ik sowieso vermijden, maar ieder zijn keuze ;)
 
Waxoyl is gewoon een sealant (en, sorry dat ik het zeg, waar de dealers/garages veel te veel voor rekenen) . Daar kan je dus gewoon normale auto shampoo op gebruiken en wax lagen overheen zetten.

Tegen een wasstraat beschermd niks, en het zal zeker de standtijd van de waxoyl negatief beïnvloeden!

Zie ook https://forum.carclean.com/threads/test-waxoyl-100-lakpantser.6589/
Als je de keuze hebt gewoon fles EX-P halen en het zelf doen, scheelt over algemeen bak geld en met een beter resultaat.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Klopt, ben het helemaal met expor eens.
Als het dan toch moet, zal ik eerder voor een Nano product gaan.
Ikzelf gebruik liever een harde wax met een 4 stappen plan, gewoon omdat ik het leuk vind om te poetsen :mrgreen:
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ik zal mezelf ook niet teveel uilaten over Waxoyl... De gerekende prijzen zijn veelste hoog, en value for money? Zeker niet. Als je graag je auto wil laten beschermen omdat je daar zelf de middelen en/of tijd niet voor hebt (waar de waxoyl behandeling voor bedoelt is) doe @capszz dan een berichtje of hij je wagen wil beschermen. Hij gebruikt producten die vele malen betere bescherming bieden. Mocht je het zelf kunnen zoek dan een leuke wax of een glascoating.
 
Volkswagen  Polo  1.4 80pk 
  • Leuk
Waarderingen: capszz
Ik zal mezelf ook niet teveel uilaten over Waxoyl... De gerekende prijzen zijn veelste hoog, en value for money? Zeker niet. Als je graag je auto wil laten beschermen omdat je daar zelf de middelen en/of tijd niet voor hebt (waar de waxoyl behandeling voor bedoelt is) doe @capszz dan een berichtje of hij je wagen wil beschermen. Hij gebruikt producten die vele malen betere bescherming bieden. Mocht je het zelf kunnen zoek dan een leuke wax of een glascoating.
ik zeg goed bezig :) !! of als er uberhaupt vragen zijn, stuur gerust een PM!
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
ben zelf een tijdje met oldtimers bezig geweest en de laatste was een MX5 NA uit 92,

Dat rood zonder laklaag hield je heel mooi door poetsen met Collinite 845 en absoluut NIET wassen met afwasmiddel oid, alleen een milde autoshampoo! Ik had die van Valma(blauw spul) en vaak kon ik volstaan met alleen maar afspoelen en de zeem erover klaar!

Collinite 845 moet je een halfuur voor gebruik in warm water zetten anders smeert het niet, net kaarsvet.

Die waxoil laag is bedoelt om niet te poetsen heb ik ooit begrepen, alleen spoelen hooguit af en toe met shampoo van waxoil wassen, zemen klaar! Verder is niet nodig, soort lakverzegeling.

Mequiars is natuurlijk heel goed als je geen verzegeling hebt, maar toch een mooie glans wilt
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 85kw 
ben zelf een tijdje met oldtimers bezig geweest en de laatste was een MX5 NA uit 92,

Dat rood zonder laklaag hield je heel mooi door poetsen met Collinite 845 en absoluut NIET wassen met afwasmiddel oid, alleen een milde autoshampoo! Ik had die van Valma(blauw spul) en vaak kon ik volstaan met alleen maar afspoelen en de zeem erover klaar!

Collinite 845 moet je een halfuur voor gebruik in warm water zetten anders smeert het niet, net kaarsvet.

Die waxoil laag is bedoelt om niet te poetsen heb ik ooit begrepen, alleen spoelen hooguit af en toe met shampoo van waxoil wassen, zemen klaar! Verder is niet nodig, soort lakverzegeling.

Mequiars is natuurlijk heel goed als je geen verzegeling hebt, maar toch een mooie glans wilt
Allereerst, zeem? :eek: Daarnaast zorgen sealants, lakverzegeling, voor een bescherm laag die tot bepaalde mate voor vuil afstotendheid zorgt. Zeker niet alleen maar afspoelen (en al helemaal niet daarna gaan drogen)!

Een auto fatsoenlijk wassen betekent altijd met shampoo, ongeacht aanwezige beschermlagen / coatings. Bij voorkeur met 2 (3) emmer methode, en zeker niet drogen met een zeem maar met een droogdoek.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!