Waterschade :(

Donderdag een echte baal dag gehad!

Toen ik afgelopen donderdag terugreed van mijn werk naar huis, was het echt gigantisch aan het regenen, echt noodweer! Ik reed op een gegeven moment door een straat heen, waar een laagje water in stond. Althans, dat dacht ik, want het bleek een behoorlijke plas te zijn. Echter, zag ik allemaal auto's er doorheen rijden, het zag er niet te diep uit.

Echter, toen ik halverwege de plas was, hoorde ik ineens allemaal gekletter in mijn auto. Toen ik rondkeek, zag ik ineens bij de passagierskant, helemaal voorin, een watervalletje naar binnen komen! Echt een behoorlijke bak met water is naar binnen gekomen.

Aangezien ik er op dat moment niks aan kon doen, ben ik doorgereden. Echter, op de snelweg kwam er ineens allemaal stoom uit mijn roosters! Blijkbaar dus ook water in mijn verwarming gekomen... WTF?! :?

Volgende dag naar de dealer gegaan. Blijkt dat de airbags en mijn ABS ook gesloopt is, en misschien nog wel meer. En het leukste van het verhaal? PON dealer Barneveld vertelde met droge ogen dat zoiets geen garantie is (schade van buitenaf). Een auto moet toch door een plas met water kunnen rijden?

Gelukkig een auto van de zaak, dus ik hoef me er niet zo druk over te maken, maar ik baal gigantisch! Ik ben altijd super zuinig op mijn auto, altijd netjes en schoon, misschien wel de schoonste auto hier op de zaak, maar dit!? Maakt me echt verdrietig :cry:

Hopelijk krijgen ze de vocht er uit... De ABS en airbag kan gewoon vervangen worden, maar die vocht.. ugh...
 
Een auto moet idd door een plas water kunnen rijden maar niet door een rivier.

Als ik bij mijn polo de hogedrukspuit op de achterklep zet en ik spuit maar net tussen de bumper en de achterklep in dan spuit ik zo naar binnen.
Tip van de dealer....daar niet spuiten met hogedrukspuit want daar is het rubber niet op berekend.
Het is om het spatwaterdicht te houden.

Maar het is wel kut dit.
Succes met herstellen.
 
Pijnlijk om aan te horen.. die boeren zullen blij zijn, wij rijders niet kwou gister mn auto inzepen om door de regen uit te laten spoelen/ lol
 
damn dat is echt een apart verhaal...
ik zelf heb nooit waterschade gehad maar dit lijkt me erg vervelend (vocht overal in de auto dat krijg je denk ik nooit 100% weg...
ik vraag me toch af hoe diep dat plasje water wel niet geweest zal zijn? als het erin loopt dan zal dat toch centimeters diep zijn?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!