Beste mensen,
Vanmorgen heb ik mijn Polo naar de plaatselijke VW dealer gebracht voor een interval onderhoudsbeurt (90k). Daarbij gekozen voor een Service Dialoog waarbij alles globaal nagekeken wordt wat betreft de auto. Vond het wel interessant om alles eens te zien, dus zodoende. Een mankement die er was is het gebruik van de koelvloeistof, die regelmatig bijgevuld moest worden. De monteur zei dat de waterpomp defect was en dat deze vervangen moest worden.
Eenmaal bij het samenstellen van de reparatie kwam het vervangen van de waterpomp inclusief multiriem uit op grofweg €324,-. Heb gezegd dat dit mij nogal tegenviel en dit de volgende maand wil uitvoeren. Vervolgens vanmiddag een offerte aangevraagd voor het vervangen van de waterpomp inclusief multiriem. Die kwam ineens uit op €404,-? Juist, dus ik navragen en bleek dus een verschil te zitten in 'combinatie werkzaamheid' met de onderhoudsbeurt. Althans, dat dacht de dealer. Gevraagd waar het prijsverschil in zat, zegt hij dat er een misverstand is ontstaan, en dat de multiriem onbedoeld is meebegroot. Schijnt niet verplicht te zijn voor motoren met distributieketting? Uiteindelijk komt de reparatie dan uit op €252,- inclusief 5 liter koelvloeistof.
Nu is mijn vraag, is het vervangen van de multiriem daadwerkelijk optioneel of wel aan te raden? Mijn TSI heeft dus een ketting en is volgens de dealer dus niet nodig om te vervangen, maar ze proberen mij wel een nieuwe multiriem aan te smeren. Een andere (Bosch) garage is hierin een stuk goedkoper, dus wellicht dat ik die reparatie sowieso elders uitvoer.
Vanmorgen heb ik mijn Polo naar de plaatselijke VW dealer gebracht voor een interval onderhoudsbeurt (90k). Daarbij gekozen voor een Service Dialoog waarbij alles globaal nagekeken wordt wat betreft de auto. Vond het wel interessant om alles eens te zien, dus zodoende. Een mankement die er was is het gebruik van de koelvloeistof, die regelmatig bijgevuld moest worden. De monteur zei dat de waterpomp defect was en dat deze vervangen moest worden.
Eenmaal bij het samenstellen van de reparatie kwam het vervangen van de waterpomp inclusief multiriem uit op grofweg €324,-. Heb gezegd dat dit mij nogal tegenviel en dit de volgende maand wil uitvoeren. Vervolgens vanmiddag een offerte aangevraagd voor het vervangen van de waterpomp inclusief multiriem. Die kwam ineens uit op €404,-? Juist, dus ik navragen en bleek dus een verschil te zitten in 'combinatie werkzaamheid' met de onderhoudsbeurt. Althans, dat dacht de dealer. Gevraagd waar het prijsverschil in zat, zegt hij dat er een misverstand is ontstaan, en dat de multiriem onbedoeld is meebegroot. Schijnt niet verplicht te zijn voor motoren met distributieketting? Uiteindelijk komt de reparatie dan uit op €252,- inclusief 5 liter koelvloeistof.
Nu is mijn vraag, is het vervangen van de multiriem daadwerkelijk optioneel of wel aan te raden? Mijn TSI heeft dus een ketting en is volgens de dealer dus niet nodig om te vervangen, maar ze proberen mij wel een nieuwe multiriem aan te smeren. Een andere (Bosch) garage is hierin een stuk goedkoper, dus wellicht dat ik die reparatie sowieso elders uitvoer.
Volkswagen
Polo 6R