Waterlekkage bodem passagierskant

Mede forummers,

Probleempje met wat ongewenste water in de auto. Auto heeft een standaard schuif/kanteldak.
Sinds vorige week (hevige regenbuien) etc heb ik last van een erg natte bodem aan de passagierskant (rechts als je in de auto zit).
Nou heb ik de auto ook pas sinds een week dus ik weet niet of het er al eerder zat.
Zowel de bodem voorin als achterin zijn zeiknat, met name het isolatiemateriaal onderop. Links of op de banken helemaal geen last.
Auto heeft geen airco.

Na het e.e.a. hier rondgezocht en uitgeprobeerd te hebben, zit ik helaas nog met een natte bodem.
- Ik heb de paravaan/parafan gecheckt, voor zover aanwezig. Ik kon geen echte bak vinden, maar kwam wel tot aan de kachelventilator. Alles schoongeblazen
- Interieurfilter gecheckt op verstoppingen en schoongemaakt.
- Afvoerbuisjes vanuit dak doorgeblazen en zijn niet verstopt.
- In de deuren kan ik geen afwateringsbuisjes vinden en voor zover mogelijk alles doorgeprikt/doorgeblazen
- Alle rubberen doppen onder de auto eruitgehaald, doorgeprikt/geblazen

Helaas nog steeds geen oplossing dus, iemand enig idee?

alvast bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 FSI 86pk 
heb je ook de afwatering van de airco gecheckt? die kan ook wel is verstopt gaan zitten of dat het slangetje dicht zit of niet goed lig waardoor die zen water niet kwijt kan! en dat kan dan ook soms naar binnen gaan lekken!
 
Je moet ook het plaatwerk aan de onderkant controleren want als je rijdt kan het opgegooide water er van onderen in komen. Dat heb ik een keer gehad met een van mijn vorige auto's. Ik reed tijdens een regenbui en was verbaasd dat op een gegeven moment het water aan de rechterzijde boven de mat klotste. De oorzaak bleek een gat achter het voorwiel op de plaats waar de krik moet staan.
 
Ik weet niet wat voor model je hebt.

Maar een paar opties:
Achter het paneel van je portier (isolatie, roestgaatje).
Onder je motorkap of dat daar geen roestplek zit (bij de "oudjes" zoals die van mij kan er onder de accu bij de afwatering roest ontstaan welke doorrot en je dus een gat naar binnen hebt).
Rubbers van je portier/ramen.
 
Bedankt voor alle reacties.
Auto is een Polo 9n Highline van 08-2002

Plaatwerk onder had ik al gecontroleerd incl alle doppen gecheckt. Geen roestvorming oid.
Onder de motorkap heb ik alles eraf gehad tot en met de hitteschild..geen roestplekken of ongewone gaten. Afwatering loopt goed, getest met tuinslang.
De rubbers zijn rondom nog goed.
Achter het paneel van portier heb ik vandaag gecheckt maar geen gat/nattigheid te vinden.

Ik heb zojuist het isolatiemateriaal eruit gehaald en woog minstens 10 kilo. Was echt zeik en zeiknat en ligt nu te drogen.
Hierbij zag ik een waterspoor vanaf de zijkant van de achterbank zegmaar..deze heb ik nagelopen en me achterlichten bleken ook wat vochtsporten te hebben.
Blijkbaar een straaltje die net LANGS de achterbank liep/loopt, waardoor die wel droog blijft, maar eindigt op de bodem.
Achterlichten gekit met kit dat vloeibaar blijft en hopen dat ik dat in ieder geval uit kan sluiten.

Verder heb ik ook het interieurfilter vervangen, man wat zaten daar bladeren zeg..echt 2 handen vol. Auto ruikt ook meteen frisser met de kachel aan;)
Had namelijk via google meegekregen dat het ook via daar kon komen.

Auto ligt nu vol met kranten etc, zodra alles droog is ga ik er even met een tuinslang op om verder te kijken. Ik vermoed eigelijk dat het is opgelost en dat het van de rechter achterlicht kwam, maar wil er toch zeker van zijn.
Andere tips zijn altijd welkom.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 FSI 86pk 
Update

Auto is nu al een hele tijd droog.
Heb er met een hogedrukspuit tegenaan gespoten van onderen, achteren, boven noem het maar op en gelukkig blijft het droog binnen.
ik DENK dat het probleem opgelost is hoewel ik niks concreets heb gedaan rechtsvoor en daar lijkt het toch wel vandaan te komen. Ik wil eigenlijk een goede regenbui afwachten, maar waar is dat regen als je het nodig hebt :-(

Trouwens ook nog het binnenscherm/soort spatbord losgehaald om te kijken, maar kon behalve wat modder bij de dorpel zegmaar niets vinden. Dit was wel aardig wat aarde, zeker grote 3 handen vol, maar lijkt me sterk dat het daardoor IN de auto nat wordt.
Als ik van binnen kijk lijkt het ook niet zo dat dat stuk nat is zegmaar.

Iemand nog tips?
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 FSI 86pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!