Water onder mat bestuurderszijde

Wellicht dat sommigen mijn vorige posts nog kennen, maar ik heb sinds vorig jaar last van water onder de mat aan de bestuurderszijde. Ik heb al vanalles geprobeerd zoals:

parafaanbak eruit, schoonmaken en weer opnieuw er in zetten
Nieuwe plastic beschermkap aan de onderkant van de auto gemonteerd
Voorraam afdichting laten controleren
en helaas ongeveer z'n 5 liter water uit de auto gehaald in al die tijd....
Anyways, het is nu enige tijd relatief droog geweest en als het regende heeft het niet al te hard geregend dus de auto en de matten zijn op dit moment van binnen helemaal droog. Om de proef op de som te nemen ben ik vandaag dus maar weer eens door een wasstraat gereden om te zien of er toch weer water binnen kwam.

Nadat ik door de was straat was gereden heb ik de matten er uit gehaald en kon na al die tijd eindelijk achterhalen waar het water vandaan komt, zie hier:
water-polo1.jpg


Dit is een opening die achter de hendel voor de moterkap zit. Als ik in het gat voel staat aan de binnenkant een laagje water. Bij veel regen loopt dit over en dan dus de auto in. Heeft iemand een idee of hier een afwaterkanaal loopt en of er iets in dit gat hoort te zitten van een stop of iets dergelijks?

In het gat zien jullie de bout zitten van de deurscharnier, kan het zijn dat deze van buiten af lekt?
Met jullie hulp hoop ik dit eindelijke op te kunnen lossen. Alvast bedankt voor de reply's.
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 
Oke, misschien dom van me om niet te vermelden. Aan de andere kant zit er dempingsmateriaal over geplakt, deze heb ik niet willen loshalen om te kijken of er een dop zit. Ik ben benieuwd of iemand dit niet gewoon weet.
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!