Water in kofferbak bij reserve wiel

Vandaag keek ik in mijn kofferbak en zag een berg water in de bak van het reserve wiel.
Het was echt veel. Ik denk wel zo'n 2 liter.
Na het weggehaald en goed gedroogd te hebben ben ik gaan kijken waar het vandaan kwam.
Met de tuinslang ben ik van bovenaf op de achterklep gaan spuiten en aan de onderkant van de klep.
Toen ik weer aan de binnenkant keek zag ik weer een plasje water liggen.
Na wat zoekwerk kwam ik er achter dat er in de achterkant in de kofferbak bij het reserve wiel 2 roosters zitten.
Ik heb deze eruit gehaald en weer water op de achterklep gespoten.
Het water bleek via deze roosters binnen te komen.
Het water komt binnen onder langs het rubber van de achter klep.
Waar het onder het rubber via de achter bumper wegloopt.
En zo naar binnen loopt in de auto via deze roosters zie foto's.
De roosters heb ik opnieuw terug geplaatst en heb gemerkt dat je ze echt goed vast moet maken.
Hierna heb ik opnieuw water over de achterklep laten lopen en nu bleef het droog.

2094qaq.jpg


2wr0qvk.jpg


11h46zq.jpg
 
Ja heb alles ge controleert en zie het ook door deze roosters heen druppelen.
Ja ik ga eens op zoek naar andere roosters en anders word het maar nieuw bestellen.
Op BM onderdelenshop staan ze in iedergeval niet los te koop die zal ik morgen even gaan bellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou ik heb het eindelijk gevonden het achter licht druppelde een kleinbeetje maar dat was dus niet de hoofd oorzaak.
Het probleem was achter de bumper zit een zwarte balk (zie foto) en die zit vast geschroefd aan de auto en die schroeven liet het water binnen lopen.
Het was zo erg dat ik denk van 1 liter water wat ik over de koffer bak deksel heen gooide in de afvoer naden dat er 1 kwart de auto in liep in de binnenkant van de auto in een balk waar het slot ook aan vast zit.
En daar zitten weer 4 kleine gaatjes en daar sijpelde het weer door naar binnen naar de de reserve band.
Ik heb nu achter die zwarte balk de schroeven af ge kit en de zwarte balk aan de boven kant ook af ge kit.

j0h2eu.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!