Water in deur / deurstijl

In mijn polo 9n3 heb ik het momenteel het probleem, dat er water in de deur / deurstijl blijft staan. Het vreemde is, dat het niet altijd gebeurd, maar het lijkt erop dat het bij een bepaalde slag regen gebeurt.
Inmiddels zijn bij de dealer alle afvoerkanaaltjes etc doorgespoten. Echter het probleem blijft aanhouden.

Ik heb het op video kunnen vastleggen.

http://youtu.be/8N8CyBi1FKY


Heeft iemand misschien een idee wat dit zou kunnen zijn?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb hetzelfde fenomeen bij mijn linker achterportier. Daar loopt ook af een toe een straaltje water uit als ik hem open doe. Ik vermoed echter dat het niet uit het portier zelf komt maar dat het water uit het holle afsluitprofiel komt. Bij mij zitten de afvoergaatjes in dit profiel een beetje aan de binnenzijde waardoor deze gaatjes zeer waarschijnlijk afgesloten zijn als het portier gesloten is.
Ik denk er dan ook over om meer naar de buitenzijde een paar gaatjes bij te maken.
 
Zoals hierboven gemeld heb ik hier ook last van. Vandaag heb ik eens gekeken hoe het water in mijn deurrubber kan komen. Nou dat is niet zo moeilijk. Over de hele lengte zitten er gaten in met een onderlinge afstand van circa 30cm, dus ook aan de bovenzijde. Daar komt het water m.i. de deurrubber in en het verzamelt aan de onderzijde waar het afgesloten is als het portier dicht is. Pas als het portier geopend wordt kan het water uit het deurrubber lopen. Daarom heb ik er nu een gaatje bijgemaakt dat wat meer naar de buitenkant zit en daarom niet afgesloten gaat worden.
Ik kom na een paar regenbuien wel melden of het geholpen heeft.
 
Zoals hierboven gemeld heb ik hier ook last van. Vandaag heb ik eens gekeken hoe het water in mijn deurrubber kan komen. Nou dat is niet zo moeilijk. Over de hele lengte zitten er gaten in met een onderlinge afstand van circa 30cm, dus ook aan de bovenzijde. Daar komt het water m.i. de deurrubber in en het verzamelt aan de onderzijde waar het afgesloten is als het portier dicht is. Pas als het portier geopend wordt kan het water uit het deurrubber lopen. Daarom heb ik er nu een gaatje bijgemaakt dat wat meer naar de buitenkant zit en daarom niet afgesloten gaat worden.
Ik kom na een paar regenbuien wel melden of het geholpen heeft.

Dit komt er waarschijnlijk het dichtste bij in de buurt.
Ik ben er afgelopen donderdag mee naar de dealer gegaan. (want nog garantie op de auto)
Men heeft het probleem kunnen reproduceren! Door middel van de hoge druk op de deur.
In mijn geval zaten de deuren er niet 100% recht in, waardoor ze dus aan de bovenkant inderdaad niet perfect sloten.
Hier kon dan water tussendoor lopen. Dit liep dan de deurrubber in en kwam zo aan de onderkant uit.
Nadat men de deuren recht gehangen heeft, konden ze het probleem niet meer reproduceren. Dus het lijkt opgelost te zien.
Uiteraard is het nog even afwachten op een flinke regenbui, maar ik ga ervanuit dat dit het probleem was.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!