Wat was jullie eerste auto?

Een Cuore L276, een regelrecht schijthuis. Wegligging van een kruiwagen en al in de eerste week stond ik langs de snelweg met de kokende motor.

In week 2 wisselde ik het motorblok. Toen zag ik ook hoeveel roest hij al had, krap 10 jaar oud, 90.000km op de teller. Een echte frikandel. Bij regenachtig weer hadden de jangjekko 4 seasons ook geen grip meer achter, op slecht belgisch wegdek bij afrit v.d snelweg brak dan ook 't kontje uit. Na de blokwissel wist ik wel dat de koppeling goed was en liet ik hem na rustig warmrijden ook regelmatig naar de 6500RPM beuken! (stukken rubber waren uiteindelijk uit de voorbanden gevlogen):tearsofjoy:

Geen aanrader. Wel heel zuinig, ik had 'm ook flink geisoleerd met bitumen matten, bijna alle bekleding eruit gehad. Man dan is zo'n Polo 6R ineens fluisterstil!:mrgreen:

Mijn 2e auto was mijn Polo. Een TSI. Uit 2010. Op LPG, met al bijna 240.000km op de klok. Als je velen mag geloven een ramp.
Was het niet. (so far, 70000km verder) Best wat onderhoudstechnische zaken opgelost, maar dat vind ik ook niet gek. Hij was een beetje verwaarloosd, dak groen, action wieldoppen en zag er smerig uit. Geen motor loopt mooier/schoner/beter op LPG dan een direct ingespoten motor, je kan de injectoren gewoon LPG laten injecteren (geen Prins VSI rotzooi, daar krijg je frankenstein gasvormige injectoren in je inlaat geschroefd. Haalt alle voordelen van GDI weg)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk (Vialle LPG - LPdi) 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: HoMi, Thomaskol en Robin
Een Cuore L276, een regelrecht schijthuis. Wegligging van een kruiwagen en al in de eerste week stond ik langs de snelweg met de kokende motor.

In week 2 wisselde ik het motorblok. Toen zag ik ook hoeveel roest hij al had, krap 10 jaar oud, 90.000km op de teller. Een echte frikandel. Bij regenachtig weer hadden de jangjekko 4 seasons ook geen grip meer achter, op slecht belgisch wegdek bij afrit v.d snelweg brak dan ook 't kontje uit. Na de blokwissel wist ik wel dat de koppeling goed was en liet ik hem na rustig warmrijden ook regelmatig naar de 6500RPM beuken! (stukken rubber waren uiteindelijk uit de voorbanden gevlogen):tearsofjoy:

Geen aanrader. Wel heel zuinig, ik had 'm ook flink geisoleerd met bitumen matten, bijna alle bekleding eruit gehad. Man dan is zo'n Polo 6R ineens fluisterstil!:mrgreen:

Mijn 2e auto was mijn Polo. Een TSI. Uit 2010. Op LPG, met al bijna 240.000km op de klok. Als je velen mag geloven een ramp.
Was het niet. (so far, 70000km verder) Best wat onderhoudstechnische zaken opgelost, maar dat vind ik ook niet gek. Hij was een beetje verwaarloosd, dak groen, action wieldoppen en zag er smerig uit. Geen motor loopt mooier/schoner/beter op LPG dan een direct ingespoten motor, je kan de injectoren gewoon LPG laten injecteren (geen Prins VSI rotzooi, daar krijg je frankenstein gasvormige injectoren in je inlaat geschroefd. Haalt alle voordelen van GDI weg)
Je uitleg, ge-wel-dig! :tearsofjoy:
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  • Leuk
Waarderingen: Robin
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!