Wat is het beste bandenmaat onder een 17 inch.

Beste forums leden,

Ik heb eindelijk mijn velgen gevonden en krijg ze binnenkort binnen.
Het is de 17 inch silver lugano velgen geworden.
Nu ben ik bezig met het zoeken naar het juiste banden voor mijn velgen.
Ik ga voor de A merk banden, want puntje veiligheid en kwaliteit vind ik wel belangrijk onder een nieuwe polo.
Ik wil nog wel mijn comfort en zuinigheid behouden en wat te twijfelen aan 215/40/17 banden of 205/40/17 banden.

Heeft iemand al ervaring met deze maat banden?
 
Comfort lever je behoorlijk in van 15" naar 17" is mijn ervaring. Maar ik vind het nog wel te doen.
Zelf rij ik met Michelin's 215/40/17 en dan nog met een set Eibach Pro veren.
Comfort is nog redelijk, de looks super !
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Ik hoor heel veel mensen zeggen dat het comfort flink verminderd door van 15 naar 17 inch te gaan, maar ik merk totaal geen verschil in comfort, behalve dat de auto iets levendiger voelt in t stuur wat ik zelf nog best prettig vind :)
Ben benieuwd hoe ik t ga vinden als mijn auto op gaat voor verlaging wss als dit weer t zelfde wordt als met de velg wissel gaat mijn reactie worden: 'never known comfort like this' :lol:

Maar om even terug te komen op je bandenmaat 215/40/17 komt het dichtste bij origineel in de buurt. (rijd ik zelf ook mee)
Wil je smallere (getrokken) banden dan kun je 195/45/17 overwegen, maar weet niet of dat wel handig is ivm beschadigen van de velgen :roll:
 
VW  6R  1.2TDI 
wie mooi en in style wilt rijden moet je tog iets voor opofferen ;), Had ook eerst gedacht aan 18 inch alleen dan moet ik hem waarschijnlijk verlagen zodat die wat netter eruit ziet. 17 inch vind ik wel een ideaal maat voor de polo.

Had ook ingedachte de 215/40/17, mooie brede banden. Maar dacht als ik 205/40/17 neem dat die iets comfortabele en zuiniger zou zijn.
En iemand ook ervaring met banden met velgrandbescherming?
 
Had ook ingedachte de 215/40/17, mooie brede banden. Maar dacht als ik 205/40/17 neem dat die iets comfortabele en zuiniger zou zijn.
En iemand ook ervaring met banden met velgrandbescherming?

205/40/17 is een centimeter smaller, dus idd iets zuiniger. Omdat deze 1 cm smaller is, is deze 4 mm lager (40% van 1cm), dus iets minder comfortabel (of je het merkt, is een tweede ;)).
Altijd gereden met banden met velgrandbescherming erin, en zal ik ook altijd blijven doen. Aanrader dus, vind ik!
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
op mijn GTI replica's zit ook 205/40, en dat geeft een iets getrokken uiterlijk maar niet zo erg dat de velg echt uit steekt. Persoonlijk vind ik dit het mooiste.
Op mijn andere zomerset zit 215/40 en merk geen verschil in verbruik tussen de 2. (al zitten er wel 2 verschillende typen band onder). Bij 215 loopt de band mooi recht aan de velg.
 
Goeie velg keuze ;)

Ik heb Falken ZIEX ZE 912 205/45 banden. Wielkast misschien ietsjes gevulder en een wat "getrokken" uiterlijk zoals PoloDave al noemt. Maar ieder stukje rolweerstand niet meegenomen is euh mooi meegenomen bij een BM. En qua comfort nog best ok.

De eerste keer rijden viel het mij wel op dat ik veel meer herrie had bij lage snelheden. Maar goed heb wat bespaard op de banden.
 
ik heb er origineel 215x 40x 17 onder met conti,s daar is hij mee geleverd als er nieuwe onder moeten dan zeker weer michelin
daar rij ik bij vervanging van banden al meer dan 40 jaar mee
 
Falken ziex ze912 zijn goeie banden voor een redelijke prijs. Had ze de testresultaten gezien op bandentest.com: The Leading Band En Test Site on the Net en kwam goed uit de score.
Alleen 205/45. is wel iets aan de hoge kant, maar je hebt wel gelijk vult wel mooi de wielkast. Op de foto's te zien is 205 al redelijk dikke banden.
Ik denk dat ik persoonlijk ga voor de 215/40/17. Lkkr dikke banden en wil mijn nieuwe velgen ook beschermen tegen stoepranden Stick Out Tongue.
Nog even verder kijken voor welke merkbanden nu ;)
 
Dat met die stoepranden daar heb je echt een punt idd. Ik hoef niet heel veel te doen om wielschade te veroorzaken... Daarom sta ik ook altijd 20 cm van de stoep verwijderd ;)
 
Nee ze zijn niet gepolijst heb het even na gecheckt, Sterling silver betekent dat het silver gemengt is met een ander soort metaal en dat is meestal koper en daardoor heeft het een donkere kleur. meestal is het 92,5% silver en 7,5 % ander soort metaal.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!