wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Auto gewassen en de booskijkers erop gebeunt. Hoekjes laten inderdaad los met 3M, maar wat zijn mijn opties om deze goed te krijgen ZONDER dat het permanent is en het glas van de koplampen verneukt mocht ik het er weer af willen halen

Staat wel leuk met de spiegelkappen, maar ik moet echt het totaal plaatje zien met de nieuwe bumper over een paar weken en anders zal ik ze verkopen aan iemand die wel 200% zeker is en booskijkers wilt.

20180928_171915.jpg




Ik heb ze er ook sins weekend opzitten en ook de m3 die loslaat stukje extra er bij geplakt en tot nu toe nergens last van
 

Bijlagen

  • 20180928_130645.jpg
    20180928_130645.jpg
    838.4 KB · Weergaven: 42
Volkswagen  Polo  1.2 highline "team" 
  • Leuk
Waarderingen: Hansstaal
Nee geen probleem. 95% van de lupo's 3l heeft die schroeven niet meer. Zijn vast gerot en stuk gedraaid.

Jou schijf komt tussen de velg en naaf klem te zitten,
En dus met 5 bouten op 110nm. Dat is goed genoeg.


Vuil op je naaf voor het monteren van een schijf kan wel een Wiebel opleveren.


Die schroef is voor de bescherming van je tenen. Zodat de schijf niet valt als je de remklauw los maakt.... En een schijf die valt doet Pijn volgens mijn voet.... Bij het ontbreken draai ik er een wielbout als borg in,. En wanneer de remmen weer goed zitten kan deze er natuurlijk uit.
Ik denk dat je het misschien bij het verkeerde eind hebt. Vanochtend naar mijn werk gereden en wat schetst mijn verbazing? Geen trilling meer in het stuur tijdens het remmen! Misschien juich ik te vroeg maar ik heb vaak zat geremd vanochtend dus ik ben ergens wel al heel blij. Wat heb ik allemaal gedaan? Wielen gedemonteerd, oppervlak waar het wiel op gemonteerd zit met een staalborstel roestvrij gemaakt, remmerij schoongespoten en remschijf ook. Dat schroefje erin gedraaid en me wielen opnieuw erop gezet en alles op 120nm gezet. Vanmiddag na het terugrijden geef ik nog een terugkoppeling of het daadwerkelijk weg is. Auto reed heerlijk vanochtend, lichte lichte trilling in het stuur maar dit is bijna niet merkbaar (Ik denk balanceren opnieuw en t is verholpen)

Hopelijk zit het niet tussen mijn oren en komt het vanmiddag weer terug. Duimen dus.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: capszz
Ik denk het niet.


Vermoed dat het meer met plaatsing en vuil achter de schijf en op de naaf was dan een 5nm torx schroefje.


Maar hoe dan ook, hoop dat het weg blijft.

Tja en waarom denk ik dat

Ik heb 200k km zonder schroeven in de voorste schijven geleden.
150k km zonder schroef in de achter schijven.

En ik vermoed een 50 tal schijven en blokken wissels aan lupo's 3l.
En echt, als er iets is wat regelmatig ontbreekt en stuk is, dan is dat het schroefje. Het schroefje is om het plaatsen van een schijf en goed op de naaf zetten van deze schijf makkelijk te maken. Ook zorgd hij er dus voor dan de schijf op de goede plek zit wanneer je de velg er weer opzet. Het kan natuurlijk voorkomen dat de schijf zo der schroef niet recht op de naaf zat, en een Wiebel maakte.


Hoe dan ook ik hoop dat het wiebelen weg blijft
 
Laatst bewerkt:
VW  6C  1.4TDI DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo
Ben gisteren even naar de andere kant van Duitsland gereden voor een comfortline interieur.
Zeer tevreden mee veel mooier dan mn easyline stoeltjes.

Nu alleen nog uitvinden hoe en of ik de stoelverwarming ook aan de praat krijg hahah.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2i 60pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!