Wat heb ik nodig voor GSM en Bluetooth

Nu ik toch de knoppen op mijn multifunctionele stuur heb wil ik ze ook weer werkend krijgen. :?
Wie weet wat ik nodig heb. Ik heb geen tel. voorbereiding en wil het icm de rcd310, Iphone4 en dus mijn MF-stuur gaan gebruiken.

Ik zie op Ebay wel Bluetooth interfaces maar is dit wat ik nodig heb of.....?

Wie roept?!

Interfacebox:

 
ik denk dat je nog nodig heb bluetooth module (zijn er in div soorten )+houder +microfoon (zit in de binnen verlichting weggewerkt ) en bekabeling en dat was het geloof ik :roll: :roll:

groeten ger
 
Sjakie zei:
Dit is de premium VW versie:
http://www.ebay.nl/itm/130505351921?ssP ... 1423.l2649

Je hebt ook basic versies, die hebben bijvoorbeeld geen voice control of bluetooth audio streaming.

Dat is dus de module die ik bedoel. Maar is dat het, module plus kabelboom en klaar of komt er meer bij? Ik vind het zo onoverzichtelijk, ik heb al gezien dat een D module een wit display als in 6R ondersteunt. Zou het dan deze zijn:

http://www.ebay.nl/itm/120786017931?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649
 
Natuurlijk wel alle bekabeling erbij. Anders werkt het niet. Volgens mij werken alle modules vwb. de basis functies van je telefoon, de vraag is alleen of je radio en stuur alle extra functies ondersteunen.
 
ger zei:
ik heb de interfacebox onder de stoel en de bluetooth module op het dashboard zitten

groeten ger

Die module op het dashboard heb je alleen nodig met een "oude" RNS310, de nieuwe RNS310/315 en de RNS510 ondersteunen al deze functies vanuit zichzelf.

In de topicstarter zijn geval heb je dus waarschijnlijk ook een telefoonvoorbereiding nodig.
 
Sjakie zei:
ger zei:
ik heb de interfacebox onder de stoel en de bluetooth module op het dashboard zitten

groeten ger

Die module op het dashboard heb je alleen nodig met een "oude" RNS310, de nieuwe RNS310/315 en de RNS510 ondersteunen al deze functies vanuit zichzelf.

In de topicstarter zijn geval heb je dus waarschijnlijk ook een telefoonvoorbereiding nodig.

@Sjakie, ik heb de nieuwe rcd310, met een D-module ben ik er dan dus? Of/en wat versta je onder "ook een telefoonvoorbereiding nodig"?

Sorry dat ik niet zo snel van begrip ben maar zoek al dagen via google enzo en zou het nu super graag helder krijgen en weten wat ik nodig heb: Thanks for your patience ;)
 
Misschien wel met een nieuwere module dan bij jou ook die D-module?

Maar blijft het voor mij vaag :twisted: :twisted: :twisted:

Wie kan er een lijstje geven met benodigheden??? Ik weet nu dus van Sjakie de D-Module (vag nummer5K0035730D), en what else???
 
Ik heb zelf ook een D module: 1K8 035 730 D
Dit is een zeldzame, deze is maar één maand in productie geweest bij VW. Deze module heeft ook voice dialing. Echter mijn RNS310 ondersteund dit niet.

Als je alleen de module op ebay koopt of je huidige gebruikt, dan heb je alleen nog een aansluiting nodig op je radio en een microfoon. Uiteraard moet je stuur ook aangesloten zijn op het can-bus netwerk.
 
Sjakie zei:
Ik heb zelf ook een D module: 1K8 035 730 D
Dit is een zeldzame, deze is maar één maand in productie geweest bij VW. Deze module heeft ook voice dialing. Echter mijn RNS310 ondersteund dit niet.

Als je alleen de module op ebay koopt of je huidige gebruikt, dan heb je alleen nog een aansluiting nodig op je radio en een microfoon. Uiteraard moet je stuur ook aangesloten zijn op het can-bus netwerk.

Ok Sjakie, ik heb nu nog niks namelijk! Dus een module, een kabelset met quadlock stekker tussen de radio en mijn stuur inlezen? Radio kan ik nu alleen harder en zachter zetten, voicedialing is dan mute.

ff voor mijn duidelijkheid(sorry beetje kinderachtig maar voor 100% zekerheid):

Module
Kabelset
Inlezen op vag-com
ev microfoon, of kan ik mijn huidige Peiker zwanehals ook gebruiken?

Echt 100 punten Sjakie bedankt voor je hulp en geduld ;) :idea:
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!