Wat een pech...er is ingebroken in mijn Polo en de airbags zijn gestolen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Thanks allemaal! Heb geen alarm erop zitten. Maar ook dat is geen probleem voor de inbrekers tegenwoordig, vertelde het schadebedrijf me. Waarschijnlijk hebben ze binnen twee minuten gehandeld. Erg bizar!!
 
Bij mijn vader is in de afgelopen maanden 2 keer de stuur airbag gestolen. Auto ston NB voor de deur! Hij heeft nu zo'n ouderwetse stuurslot bij Halfords gehaald. Ook van twee buren (van mijn ouders) zijn in dezelfde nacht de stuurairbags gestolen (Altea XL's).
Geen schade, geheel niks. Wel nu twee keer een stuurairbag mogen afrekenen.
Volgens politie schijnen ze een soort scaner te hebben waarmee ze het slot ontgrendelen. Ook alarm (af fabriek) gaat dan netjes uit.
Wat Ibihafo al zegt lijkt het steeds vaker voor te komen, zeker auto's van de VAG populatie.....
 
Motherfuckers ook!!! echt hé

de ergste vijand van de mens is de MENS zelf!! zo zie je maar weer...niet tijgers/beren/olifanten....plain old Humans...

Maar dit soort mensen die snel aan een quick buck willen komen (waarom zou je anders stelen) het is altijd geld GELD GELD!!! is dat echt het belangrijkste in het leven??
 
Mijn nekharen gaan recht overeind staan van dit soort berichten, ik zou ook één of meerdere tranen laten, was het niet van verdriet dan wel van kwaadheid. Voornamelijk dat laatste. Sterkte Tuurtje.
 
deze komt er sowieso op

steeringwheellock1-1.jpg
 
Al die dingen helpen niet, dat is leuk voor als het net uitkomt maar de prof dief heeft voor zoiets allang iets gevonden. En als het ze dan toch niet lukt om je auto mee te nemen laten ze hem helemaal gesloopt van binnen achter.

Net zoals die VW Navigatie slot die over je radio/navigatie gezet kan worden. Die slopen ze er zo af.
 
Toch zou ik een aantal 'good practices' op prijs stellen. Zie nu meerdere van dit soort topics. Dus:

1) wat zijn de aanvalsvectoren (ofwel: hoe gaan ze te werk?0
a) 'polensleutel' obv chassisnummer
b) startonderbreking uit via OBD
c) raampje intikken tbv RNS 510/315
d) slotfreq. scannen? (meer info graag) --> slot én alarm?

2) wat is er redelijkerwijs aan te doen)
a) chassisnummer afdekken --> geen polensleutel (preventief)
b) dummy OBD plaatsen (sloopvw) (preventief)
c) gps tracker (detectief)
d) stuurslot (preventief)
e) navi lock (preventief)

Te gek voor woorden dit allen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!