Wat betekenen.... 6R, 9N, etc etc

Wellicht is deze vraag al gesteld, maar hier eentje voor de echte fans :

Als ik op het forum kijk zie ik daar dat het huidige polo model 6R heet,

Daarvoor 9N/3, 6N/2, etc etc

Wat betekenen deze letters, en waarom niet opvolgend genummerd ?

Ik zie dat de polo III 6N heette, daarna werd het 9N, en nu toch weer 6R ( dus van 6 naar 9 weer terug naar 6 gegaan )

Gewoon een nieuwsgierige vraag van me.

Iemand ?
 
Ja en nee, de 6N en 9N zijn idd motorcodes, maar de 6R volgens mij niet. De motorcode van de 1.4 TSI GTI 6R is volgens mij CAXA bijvoorbeeld.

Hm, ik zou het ook niet weten!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja ben ook eigenlijk wel benieuwd.
bij mercedes is de productie naam wel meteen de code die voor elk onderdeel als begin code gebruikt word.
ik had een w201, en tot op de draaiknop van de hoogte verstelling van de stoel stond een w201 code.
van vele artikelen is de code voor onderdelen van een polo 6Q is dat voor elk onderdeel zo?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!