Wasstraat problemen?

Ja ja ik weet het wasstraat = krasstraat maar mijn vraag is hebben er meer mensen last van als ze hun polo 6r en dan in mijn geval bluemotion door de wasstraat halen, de auto niet helemaal schoon word aan de achterkant. en dan vooral rondom het logo en eronder tot aan het eind van de achterklep.

ik heb van de beste man muntjes en een extra luxe waspakket kaartje gekregen dus over service geen slecht woord..
 
Wat is een kras? Iedereen maakt met handwassen namelijk ook ,, krassen '' in hun lak. Een spons of washandschoen neemt geen vuil op en zal hoe dan ook krasjes maken door het vuil dat zich hierin bevind tijdens het poetsen.

Die krasjes worden ook wel swirls genoemd. Bij wasstraten zitten deze voornamelijk in de lengterichting van de auto. Handwassers meestal in spinnenweb vorm. Zeer goed te zien op bijvoorbeeld zwarte auto's in de zon. Die vallen tevens VEEL sneller op dan wasstraat swirls.

Alleen mensen met verstand van poetsen halen dit na een of meerdere wasbeurten ook weg door middel van machinaal polijsten. Het gros van Nederland is na het wassen en drogen van de auto direct klaar en zullen net zoveel ,, krasjes '' veroorzaken in loop der tijd als een wasstraat. Op lichte kleuren zie je dit allemaal bijna niet.

Bezoek eens een Amerikaanse style wasstraat. Die zijn een heel stuk beter / professioneler dan de gemiddelde tankstationstraat.


P.S.: Ik was mijn auto altijd zelf btw. Stick Out Tongue
 
ik ben sinds de aanschaf van de polo begonnen met de wasstraat. Ik heb 30 jaar lang mn auto's zelf gewassen, maar schrok me wild nadat ik m voor de eerste keer zelf gewassen had; ik zag ook heel veel waskrasjes. Zwart is echt een drama...

en dit lijkt in de wasstraat minder, weet niet of het echt zo is.
 
@Vissa

FOUT

Met alle respect naar jou toe ;)

Maar ik was mijn auto ook met de hand,
in fact ik heb de auto bij de dealer gekocht op voorwaarde dat hij niet gewassen werd door het personeel daar, maar dat ik hem zelf mocht wassen en klaarmaken
(omdat ik geen enkel kras of swirl erop wil hebben)

Ik gebruik ook speciale emmer, washandschoen, droogdoeken van 100% microvezel om geen enkele minste waskring te krijgen.

die emmer is gewoon een emmer met een soort grid zodat je het vuil wat in het water zit niet terug opschept in je washandschoen.
Je mag op mijn lak komen kijken bij donker weer of overdag (maar in het donker zie je meer dan overdag) je zal geen enkele kras vinden, of ook geen enkele swirl.

hangt niet enkel af waar je hem wast, maar met WAT en HOE je hem wast.
Nu moet je niet naar mij kijken, ik ben perfectionistisch op gebied van mijn wagen of lak.. ik kan er niet tegen als er een kleine lichte kras op zit laat staan een bluts..
 
Manual > Wasstraat

het lijkt zo easy om het de wasstraat in te gooien...maar als je klaar bent met die programma...damn wat een dikke swirls...mensen zijn echt lui op het gebied van auto wassen (het hoeft ook niet lang)

je bent met de hand wassen wel 200-300 euro kwijt aan materiaal...dus een goeie emmer met gritguard, MF doekjes, was en wax spullen en ga zo maar door
maar als je elke keer 5-10 euro in de wasstraat gooit dan ben je na 25-30 wasbeurten ook wel 200-300 euro kwijt...

en plus je kan ook telkens bijwerken dat kun je na een wasstraat bezoek niet doen.
 
als je wast met de juiste middelen ga je nooit een kras of swirl trekken in je lak ;)
zelfs niet op het zwart.

een gritguard in je emmer scheelt ook veel en hou een emmer zonder vuil en een emmer om je vuil in uit te spoelen, ook hier werken met een gridguard!

gebruik nooit een spons! maakt veel swirls, ook niks afdrogen op je lak met een gewoon zeemvel! maakt enorm veel swirls!

microvezel gebruiken en een goede droogdoek (vb chemical guys)

ik doe mijne meer dan 1 keer per week met de hand en je mag altijd komen kijken, zelf met een lichtje! je zal geen swirls tegenkomen, kleur is deep black van vw dus daar zieje dus echt alles op!
 
Ysolvis zei:
Ja ja ik weet het wasstraat = krasstraat maar mijn vraag is hebben er meer mensen last van als ze hun polo 6r en dan in mijn geval bluemotion door de wasstraat halen, de auto niet helemaal schoon word aan de achterkant. en dan vooral rondom het logo en eronder tot aan het eind van de achterklep.

ik heb van de beste man muntjes en een extra luxe waspakket kaartje gekregen dus over service geen slecht woord..

....en....is je vraag beantwoord... ? Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin

:edit: Ik breng hem ook naar de wasstraat en ik heb daar geen last van.
 
Was hem met de hand in de wasstraat. Neem emmertje met sponsje mee zodat ik wel de hogedrukreiniger tot me beschikking heb, ideaal! Weinig krasjes icm 2 tot 4 keer per jaar polijsten. Maar allemachtig wat is de zwarte lak van de BM een ROTlak!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!