Wanneer zout wegspoelen?

Wasstraat geeft altijd krassen. Ligt er ook aan wanneer je heen gaat. Als er voor jou 10 auto's erg smerig doorheen zijn gegaan, en jij gaat daarna, gegarandeerd dat je krassen hebt. In die borstels blijven altijd vuilresten achter.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Wasstraat geeft altijd krassen. Ligt er ook aan wanneer je heen gaat. Als er voor jou 10 auto's erg smerig doorheen zijn gegaan, en jij gaat daarna, gegarandeerd dat je krassen hebt. In die borstels blijven altijd vuilresten achter.
Hetzelfde geldt voor de schuimborstels in de wasboxen. Ik zie met enige regelmaat mensen zelfs op hun knieën de bodem van hun auto schoonmaken met die dingen. Ik ben helaas niet in de luxepositie dat ik een eigen kraan voor de deur heb, maar die borstels vermijd ik áltijd. Ik neem lekker zelf twee emmertjes en een spons mee.

That said, met de juiste protectie op je auto kom je al een flink eind. Mijn moeders zwarte Ampera krasfestijn ooit goed gepolijst, en daarna met een keramische coating behandeld. Zo vaak door de krasstraat kunnen gaan als ik maar wilde, maar zelfs met het felste licht geen krasje aan de horizon. Dit terwijl de auto zonder keramische coating al kraste als je er alleen al naar keek...

Mocht een goede keramische coating te duur of te veel werk zijn, dan is deze spray van ome Ali (klik!) een érg goed alternatief. Mijn Polo moet deze zomer nog helemaal gepolijst worden, dus nu een dure keramische coating erop doen heeft geen zin. Ik heb deze spray 3 maanden geleden gebruikt en het stoot nog steeds erg goed water en vuil af.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mikie en Max1996
Hetzelfde geldt voor de schuimborstels in de wasboxen. Ik zie met enige regelmaat mensen zelfs op hun knieën de bodem van hun auto schoonmaken met die dingen. Ik ben helaas niet in de luxepositie dat ik een eigen kraan voor de deur heb, maar die borstels vermijd ik áltijd. Ik neem lekker zelf twee emmertjes en een spons mee.

That said, met de juiste protectie op je auto kom je al een flink eind. Mijn moeders zwarte Ampera krasfestijn ooit goed gepolijst, en daarna met een keramische coating behandeld. Zo vaak door de krasstraat kunnen gaan als ik maar wilde, maar zelfs met het felste licht geen krasje aan de horizon. Dit terwijl de auto zonder keramische coating al kraste als je er alleen al naar keek...

Mocht een goede keramische coating te duur of te veel werk zijn, dan is deze spray van ome Ali (klik!) een érg goed alternatief. Mijn Polo moet deze zomer nog helemaal gepolijst worden, dus nu een dure keramische coating erop doen heeft geen zin. Ik heb deze spray 3 maanden geleden gebruikt en het stoot nog steeds erg goed water en vuil af.
Leuk om te lezen @Peet_B, handige tips. Heb je een link naar de keramische coating die jij adviseert? Ik ben erg benieuwd.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
EC24284E-6179-4278-899E-23F907DD828E.jpegVandaag deze van Kwazar Orion foamer gekocht om de auto’s in de foam te zetten zodat het ergste vuil er eerst af gaat. Daarna wassen met twee emmers en voorzien van waxlaagje. Als het goed is komt het morgen binnen. Laat dan wel ff weten of het handig is en werkt.
Handig! Waar heb je deze besteld? Gebruik zelf een Foam Lens op een Kärcher.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Ik zou denken dat, met die pekelzooi, elke dag afspuiten, incl. de onderkant, het beste zou zijn.

Mijn auto gaat gewoon door de wasstraat. Als het nu een nieuwe was maar hij is nu 17,5 jaar oud.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  • Leuk
Waarderingen: Max1996
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!