Waar op te letten bij aanschaf blue gt

dov

Sponsor
2,576
1,414
171
Hallo forumleden,

Ik ben van plan een Blue GT aan te schaffen, graag zou ik van wat ervaren (ex) blue gt bestuurders willen horen waar ik en eventueel de rest die dit wil doen in de toekomst op moet letten bij aanschaf van een blue gt.

Dan bedoel ik vooral of dat blok ook kuren heeft netals het cave blok van de gti

alvast bedankt
mvg
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
In de BlueGT van mij, 2013, zit het CPTA-blok.
Dit blok schijnt echt bomproof te zijn en er heeft nog, naar mijn weten, niemand problemen mee gehad.

Hier kwam ik na aankoop pas achter maar ben wel blij dat het niet het beruchte blok vd GTI is.

Van welk bouwjaar wil jij een BlueGT aanschaffen?
 
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
  • Leuk
Waarderingen: dov
In de BlueGT van mij, 2013, zit het CPTA-blok.
Dit blok schijnt echt bomproof te zijn en er heeft nog, naar mijn weten, niemand problemen mee gehad.

Hier kwam ik na aankoop pas achter maar ben wel blij dat het niet het beruchte blok vd GTI is.

Van welk bouwjaar wil jij een BlueGT aanschaffen?

2013-2014 gaat hem worden. Tevens een eis is 5 drs
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Top auto echt waar, mijne is uit 2014 en tot nu toe nul problemen mee gehad.

Ik kan je eigenlijk geen tips gegeven waar je bij de Blue GT op zou moeten letten ten opzichte van een ‘normale’ polo.
 
Volkswagen  Polo 6R Blue GT  1.4 140pk (193pk JD) 
  • Leuk
Waarderingen: dov
Helpt een DSG tune?

Je hebt VW's met veel meer vermogen icm DSG.. is de DSG in de Polo dan zo zwak?
Ja daar wordt je bak fijner van. Dat schakelt hij net wat soepeler . Ook elke 60k de olie wissel doen..
Netjes warm rijden en dan kan de klepel omlaag ..

Ons wagen park heeft allemaal een DSG
De oudste heeft inmiddels al 155k gelopen

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
 
Volkswagen  polo 6c  1.0 tsi 
Inderdaad. In de polo ligt de DQ250. Dit is de lichtste DSG bak uit het VAG concern. Deze is berekend op max 300nm. Daar zit je met een chipje dus al heel snel aan. Bij mijn GT is zelfs tijdens het chippen het maximale haalbare vermogen iets teruggeschroefd om de DSG een beetje te sparen.
In de snellere modellen (golf R enz) ligt een zwaardere DSG bak. Namelijk de DQ500. Deze is berekend op ongeveer 550nm geloof ik zo uit Mn hoofd.
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
  • Leuk
Waarderingen: Walter-Golf7.5
Ja daar wordt je bak fijner van. Dat schakelt hij net wat soepeler . Ook elke 60k de olie wissel doen..
Netjes warm rijden en dan kan de klepel omlaag ..

Ons wagen park heeft allemaal een DSG
De oudste heeft inmiddels al 155k gelopen

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Dsg6 bak MOET om de 60.000 olie wissel hebben.
Dsg7 bak hoeft niet perse een olie wissel te hebben , die is onderhoudsvrij zeggen ze bij vw maar lees hier en daar dat het wel beter is om die olie ook gewoon om de 60.000 te wisselen
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!