VW polo start niet meer na monteren autoradio

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum. Heb eerst een polo II fox coupé gereden uit 1991. Deze werd echter toch wel erg oud, en daarom sinds kort de eigenaar van een polo 6N uit 1995. Het volgende probleem doet zich hier alleen bij voor. Het gaat om een 1.3 liter benzine motor. Tijdens het monteren van een nieuwe autoradio kwam ik erachter dat de radio de zenders enzovoort niet onthield na het verbreken van het contact. Daarom heb ik de contact geschakelde plus en constante plus met elkaar verwisseld. Dit loste het probleem op. Tijdens het monteren van de radio (terug schuiven in de slede) viel de radio opeens uit.

Toen ik hierna probeerde om de auto te starten lukte dit niet. Startmotor draait mooi rond maar motor slaat niet aan. Hierna heb ik het één en ander uitgetest en geprobeerd, wat geleid heeft tot de volgende conclusies:

1. Voltage van de accu is 12,5 volt
2. Aansluiten met startkabels op andere auto verhelpt het probleem niet
3. Bougies geven geen vonk als ik via het contact de motor probeer te starten
4. Als de auto aangeduwd wordt, loopt de motor binnen een paar meter en kan er daarna ook gewoon mee rijden
5. Er staat geen spanning op de contact-geschakelde plus bij de radio. Hierdoor doet de radio het ook niet (meerdere getest)
6. Alle andere electrische systemen doen het prima
7. Zekeringen zijn nagekeken en werken prima
8. Op de constante plus bij de radio staat 12,5 volt

Ik vermoed dat het contactblokje doorgebrand is, of in ieder geval iets dat met het contact te maken heeft, aangezien de radio het ook niet meer doet. Iemand enig idee hoe ik dit uit kan testen en misschien of er nog andere oorzaken kunnen zijn?

Bedankt alvast
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!