VW Polo GTI 6R nieuwe remap

Ik weet dat JD hier prima werk verricht. Echter zou ik zelf eerder voor een iets minder extreme tuning gaan temeer om situaties te voorkomen dat RON95 niet meer lekker loopt. Bij JD kreeg ik de boodschap wel RON98 of Excellium te tanken - die luxe heb ik niet altijd (lease: geen prium, en normale RON98 is alleen bij Tango, AVIA, Argus, TINQ te krijgen volgens mij).

Of: wat is hier de ervaring met JD tuning / custom chip en RON95?
 
Precies, in tankklep van de 1.4 TSI staat 98 al als advies, als je gaat tunen is dat helemaal nodig.

Je hebt grote kans op allerlei problemen met bobines/bougies etc als je 95 gaat tanken en dan ook nog gaat tunen. Uitlaatgastemperaturen gaan dusdanig hoog worden dat de motor gewoon in gaat houden (turbodruk drastisch naar beneden zet).
 
Bij JD kreeg ik de boodschap wel RON98 of Excellium te tanken - die luxe heb ik niet altijd (lease: geen prium, en normale RON98 is alleen bij Tango, AVIA, Argus, TINQ te krijgen volgens mij).

Valt "Super plus" ook onder "premium" volgens jouw leasecontract/-maatschappij? Dat is namelijk bij diverse Total's (niet allemaal, logica heb ik daar nog niet in kunnen ontdekken) verkrijgbaar, en is ook RON98.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Leasemaatschappij kan en mag hier niet over zeuren. Je tankt immers de voorgeschreven brandstof en reken maar dat de leasemaatschappij dit advies in haar leaseprijs heeft doorberekend. Proberen mogen ze het natuurlijk wel. Geef gewoon aan dat de auto niet mooi loopt op 95 en dat je die klachten met 98 niet hebt.
 
Valt "Super plus" ook onder "premium" volgens jouw leasecontract/-maatschappij? Dat is namelijk bij diverse Total's (niet allemaal, logica heb ik daar nog niet in kunnen ontdekken) verkrijgbaar, en is ook RON98.

Bij JD krijg je het advies om RON98 te tanken, liefst BP ultimate 98 of gulf challenger 98

Merken als Esso Supreme, total Excellium, avia superclean 95 etc etc, lekker laten zitten, het blijft 95 octaan, dan kan je net zo goed gewone 95 tanken.
Vpower is daarna de beste optie, ergens tussen 96 en 97 octaan.
 
@RaceEend , is stage 2 een beetje het maximale voor de Polo GTI 6R of komt er nog een stage 3?? ;)) (sorry even tussendoor)

Loba turbo'tje met de nodige andere spulletjes is nog mogelijk. Hurdy uit de UK rijdt met een goede 270pk+ rond.

Dan ga je wel echt de grens van het blok opzoeken, hij zegt zelf ook al dat de kans zeer aannemelijk is dat het stuk loopt.
 
interessant topic.. Ik zou mijn 1.2TSI best willen laten chippen, maar ik zou 'm dan willen laten chippen op 95, die 5 pk minder dan op 98 is niet zo'n punt. De benzine is al zo prijzig, en om nou speciaal 98 te gaan rijden na het chippen vind ik veel te duur.
 
michien heb ik iets gemist hoor, maar bij mij 9n3 cup word gewoon 95 geadviseerd door de fabriek?? teminste dat sta in het boekje en in de tank dop? en hij loopt er super op ik heb wel eens andere geprobeerd maar ik merk echt geen verschil..
mn portomonee trouwens wel..
 
interessant topic.. Ik zou mijn 1.2TSI best willen laten chippen, maar ik zou 'm dan willen laten chippen op 95, die 5 pk minder dan op 98 is niet zo'n punt. De benzine is al zo prijzig, en om nou speciaal 98 te gaan rijden na het chippen vind ik veel te duur.

Inderdaad, 130pk zou ik al heel tevreden mee zijn! Ik zal jdengineering morgen even bellen.
 
interessant topic.. Ik zou mijn 1.2TSI best willen laten chippen, maar ik zou 'm dan willen laten chippen op 95, die 5 pk minder dan op 98 is niet zo'n punt. De benzine is al zo prijzig, en om nou speciaal 98 te gaan rijden na het chippen vind ik veel te duur.

Dat is geen enkel probleem. De 1.2/1.4TSI's zijn gewoon voor RON95 ontwikkeld. Bij hogere vermogens, zoals een stock/gechipte GTI zal je bij RON95 een aantal PK's inleveren. Het kan verder echt geen kwaad om op RON95 te rijden.
 
Dat is geen enkel probleem. De 1.2/1.4TSI's zijn gewoon voor RON95 ontwikkeld. Bij hogere vermogens, zoals een stock/gechipte GTI zal je bij RON95 een aantal PK's inleveren. Het kan verder echt geen kwaad om op RON95 te rijden.

Ik heb wel eens contact gehad met JD tuning, en die gaf toen aan dat op RON95 je bij hogere snelheden, bijvoorbeeld in duitsland, kans hebt op pingelen. En dat is niet zo best voor je zuigers?
 
michien heb ik iets gemist hoor, maar bij mij 9n3 cup word gewoon 95 geadviseerd door de fabriek?? teminste dat sta in het boekje en in de tank dop? en hij loopt er super op ik heb wel eens andere geprobeerd maar ik merk echt geen verschil..
mn portomonee trouwens wel..

Volgens mij heb je weinig gemist hoor, zeker voor een 9N(3). Dit topic gaat (in ieder geval de titel) over de remap voor een Polo GTI 6R GTI. En daarvoor is het advies, al vanuit VW, om op RON98 te rijden.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!