VW POLO BLUE GT JD ENGINEERING OBD 200pk

Hierbij wou ik even melden dan ik mijn oude tuning box heb ingeleverd en een obd tuning heb laten uitvoeren.
resultaat 199.5 pk en 350nm! Ik heb ook dat irritante cilinder uitschakeling laten uitzetten omdat ik het zeer akelig vond rijden en veel lawaai vond maakten. Ze hebben het zo ingesteld dat ie het alleen de 6e en de 7e versnelling doet . Dus als ik op de snelweg rijdt dan doet ie het alleen(dan heeft het ook pas zin). Echt een must in mijn ogen! En die 60 pk en 100nm extra is echt zoo veel lekkerder rijden als standaard!!
 
Haha oké dik man! Ja dat klopt dat was mijne! Hoeveel pk had die?? Ja hij rijdt echt veel beter en ook een ton aan koppel. De acceleratie als ik 100 rij en dan vol gas geef is ook niet normaal! Moeten wij maar is een sprintje doen?? Gopro erop plakken hoppa!!
 
Haha oké dik man! Ja dat klopt dat was mijne! Hoeveel pk had die?? Ja hij rijdt echt veel beter en ook een ton aan koppel. De acceleratie als ik 100 rij en dan vol gas geef is ook niet normaal! Moeten wij maar is een sprintje doen?? Gopro erop plakken hoppa!!
Lijkt me lachen! Verwacht niet dat ik het bij ga houden, maar het is sowieso leuk vond anderen (en mezelf) om te zien wat de prestaties zijn.
 
Externe box komt redelijk in de buurt maar kan niet zo fijn/perfect worden afgesteld als OBD. Box haalde bij mij 190pk en 332nm met standaard 95 brandstof. Met 98 was er nog iets meer uit te halen geweest maar dat ga ik niet vergoed krijgen Stick Out Tongue Zeker net resultaat met die 350nm :)
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Blue GT dat met chip veel meer koppel heeft dan GTI met chip.. Daar zit je dan met je GTI pfff

Direct voor stage 3 gaan eh Smets Stick Out Tongue

stage-3-1.4-tsi.jpg


Ne stock WRC, maar even ter info (staat niet bij welke naft):
https://www.youtube.com/watch?v=nhY-q7eSQpE
 
Had een vraag over de chiptuning.
Mijn vrouw rijdt ook in een polo blue gt.
Deze wilde we eerst officieel via Pon laten chippen maar deze geven daar geen gehoor ivm milieu/co2 uitstoot.
Wel geven ze gelijk aan dat als je hem laat tunen dat alle fabrieksgarantie vervalt.
Hoe zit dit met de chiptuning van JD.Is deze uit te lezen door de VW garage als je auto ergens met pech terecht komt.
 
Had een vraag over de chiptuning.
Mijn vrouw rijdt ook in een polo blue gt.
Deze wilde we eerst officieel via Pon laten chippen maar deze geven daar geen gehoor ivm milieu/co2 uitstoot.
Wel geven ze gelijk aan dat als je hem laat tunen dat alle fabrieksgarantie vervalt.
Hoe zit dit met de chiptuning van JD.Is deze uit te lezen door de VW garage als je auto ergens met pech terecht komt.
Op dit moment is er alleen tuning mogelijk via een externe box, kom je dus onderweg te staan dan zal de service monteur van VW deze gelijk zien.
Of hij er moeilijk over gaat doen ... geen idee, geen ervaring mee (misschien andere formules?).
Rijd je auto nog wel maar moet hij toch langs de dealer dan kan je de box evt. even verwijderen en hem na die tijd terug plaatsen.
 
Je weet dat je nu in een topic zit dat gaat over ecu tuning van de polo blue gt hè en dat het nu wel mogelijk is;)
Op dit moment is er alleen tuning mogelijk via een externe box, kom je dus onderweg te staan dan zal de service monteur van VW deze gelijk zien.
Of hij er moeilijk over gaat doen ... geen idee, geen ervaring mee (misschien andere formules?).
Rijd je auto nog wel maar moet hij toch langs de dealer dan kan je de box evt. even verwijderen en hem na die tijd terug plaatsen.
 
Op dit moment is er alleen tuning mogelijk via een externe box, kom je dus onderweg te staan dan zal de service monteur van VW deze gelijk zien.
Of hij er moeilijk over gaat doen ... geen idee, geen ervaring mee (misschien andere formules?).
Rijd je auto nog wel maar moet hij toch langs de dealer dan kan je de box evt. even verwijderen en hem na die tijd terug plaatsen.

JD kan sinds een dikke week ODB chippen toepassen op de BlueGT
 
@foxyvos: Deze vraag houdt meer mensen bezig. En het antwoord is ja, als ze gaan zoeken, dan kunnen ze het zien. Ze kunnen zien wanneer en hoe vaak er in het geheugen is gewerkt, ze kunnen de maximaal bereikte turbodruk aflezen, dat soort dingen. Maar ik heb inmiddels een paar auto's laten chippen bij JD en heb ook garantie gevalletjes gehad en de tuning is nooit een onderwerp geweest.
Zolang je niet met opgeblazen motoren of afgebroken aandrijfassen komt, en het om normale slijtage onderdelen gaat, dan verwacht ik geen probleem.

Ik ben wel huiverig om de Blue GT te laten chippen. Of die techniek geschikt is, moet de tijd nog leren. En 200 pk uit een 1.4 is best veel!
 
@foxyvos: Deze vraag houdt meer mensen bezig. En het antwoord is ja, als ze gaan zoeken, dan kunnen ze het zien. Ze kunnen zien wanneer en hoe vaak er in het geheugen is gewerkt, ze kunnen de maximaal bereikte turbodruk aflezen, dat soort dingen. Maar ik heb inmiddels een paar auto's laten chippen bij JD en heb ook garantie gevalletjes gehad en de tuning is nooit een onderwerp geweest.
Zolang je niet met opgeblazen motoren of afgebroken aandrijfassen komt, en het om normale slijtage onderdelen gaat, dan verwacht ik geen probleem.

Ik ben wel huiverig om de Blue GT te laten chippen. Of die techniek geschikt is, moet de tijd nog leren. En 200 pk uit een 1.4 is best veel!

+1

Ik ken wel wat gevalletjes golf 6 gti waarbij de ketting in de soep gelopen is en JD software erin. File werd opgestuurd naar Duitsland en helaas geen garantie wegens niet originele software (en schade staat totaal los van de JD software). In zulk geval altijd tuner op de hoogte brengen/eventueel ECU opsturen en terug origineel zetten. Hoe vaak erin de ECU geprutst is, kan een tuner normaal wel aanpassen...

En wat turbodruk betreft, de gemiddelde dealer weet niet eens hoeveel turbodruk een tfsi/tdi met motorcode XXXX draait...
 
@eddyfr:

Nog een +1

Ik heb de afspraak met Mark van JD dat bij echt grote problemen zij de originele software eerst weer terugzetten vóórdat ik hem bij de dealer aanbied. Dit kan in de praktijk betekenen dat ik met een auto-ambulance naar Lochem moet, maar dat heb ik er voor over.
Een Golf GTI VI was een ramp tot begin 2011. Die moet je niet chippen! De GTI V was onverwoestbaar. Een GTI VI Edition 35 is weer onverwoestbaar. Dat is hetzelfde blok als in de S3, Seat Cupra, Edition 30. Die dingen geven met gemak 330 pk en het blijft heel!

Mijn GTI V had 274 pk op RON102. En 258 pk op Euro95. Niet getest met 98. Dit alles op de bank bij JD.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!