Vw polo blue gt dsg verlagen

Goede middag!

zo daar ben ik weer...
Had een beetje druk de laatste tijd dus kwam niet veel op het forum.

Wil graag me polo iets verlagen want vind het standaard nog best hoog staan.
Ik heb al de opties bekeken op het forum zoals eibach h&r etc.
Alleen als ik het goed begrijp zakt de auto 15mm voor en 20mm achter bij de eibach en dat is eigenlijk toch heel weinig als ik het goed begrijp.

Die veren die ik bedoel zijn de eibach 15/20 die voor de polo gti zijn. Die andere veren van eibach zijn 25/30mm maar passen die onder mijn polo met sport onderstel? Op de site staan dat ze voor de 1.2 tsi bedoelt zijn.
Wil de auto laten zakken zodat er nog iets ruimte over is zonder dat ie aanloopt of problemen met 5 mensen erin.net ff wat strakker dus.

De h&r 35/55 zijn die niet dan telaag ivm aanlopen met mensen erin?

Weet iemand een goed adres om ze te laten monteren tegen een scherpe prijs of is het best zelf toedoen op een brug met de juiste gereedschap.

Alvast bedankt en foto's zijn ook welkom.

ps weet iemand hoe het zit als ik ook me tussen demper veranderd. Heb dan me tussen demper vervangen voor een andere demper en me einddemper. Eventueel ook dikker buizen. Cat-back dus. Wil weten of me fabrieks garantie dan vervalt als ik dat doe.

alvast bedankt voor de vele vragen!!!!!!!!!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is de polo blue gt af-fabriek niet al verlaagd? Dan zou het niet heel veel zin hebben om er GTI veren onder te doen... Die van Eibach zijn voor de 1.2 tsi omdat ze voor dat gewicht van de motor zijn berekend, maar ze kunnen prima onder jouw auto (zal niet zoveel schelen)
 
Is de polo blue gt af-fabriek niet al verlaagd? Dan zou het niet heel veel zin hebben om er GTI veren onder te doen... Die van Eibach zijn voor de 1.2 tsi omdat ze voor dat gewicht van de motor zijn berekend, maar ze kunnen prima onder jouw auto (zal niet zoveel schelen)

Dat kun je het beste even nakijken, wat het gewicht op de assen van de auto is;)
1.2tsi handbak is namelijk een aanzienlijk stuk lichter dan de 1.2tsi dsg;)

Verder, het sport onderstel is al 15mm lager af fabriek en de maten van de veren zijn volgens mij gegeven op de verlaging van een normaal onderstel. Dus voor het sport onderstel is het dan gegeven maten minus 15mm. Tenzij er specifiek aangegeven is dat het voor de GTI is bijvoorbeeld (dus dat het sport onderstel al is meegenomen in de verlagingswaarden).

Verder, Bob, heb je al gekeken naar de foto-database voor verlaging? Die heb ik juist voor dit soort vragen opgestart met foto's van leden, voor leden. Dit omdat je dan gemakkelijk iemand maar zijn/haar ervaringen kunt vragen;)
Uiteraard ontbreekt er nog een heleboel aan, maar het begin is er al wel.
 
VW  6R  1.2TDI 
Tenzei je veerspanners hebt is zelf monteren niet handig/makkelijk, je kan met sjorbanden werken maar er is dan een kans dat je een vinger of 2 verliest Stick Out Tongue

Ik zou voor de Eibach 15/20 gaan, 35/55 is wel erg veel en ik denk dat je dan problemen krijgt met drempels en wanneer je 4 man in je auto hebt.

Over je tussendemper heb ik toevallig vandaag contact gehad met EPS uitlaten, zal mailtje ff copy/pasten, ik had het gevraagt omdat ik wel de originele eindemper wil behouden. Op vwwatercooled zijn hier wel positieve berichten over bij de Polo GTI.

Bedankt voor uw aanvraag.
Het verwijderen van de middendemper in combinatie met de originele einddemper zorgt vaak voor een meer snerpend geluid.
Of het opschakelen van de DSG beter hoorbaar is kan ik helaas geen antwoord op geven, hier kom je pas nadien achter.
Het verwijderen van de middendemper met mogelijkheid tot terugplaatsen kunnen we uitvoeren met normale flenzen maar kan ook met een snel wissel systeem (v-band verbindingen).
Flenzen willen na verloop van tijd weleens erg vast gaan zitten waardoor het snel wisselen niet meer mogelijk is.

De richtprijs voor een uitwisselbare demper met normale flenzen bedraagt € 200 a 250 inclusief BTW en montage, met V-band verbindingen zal dit snel € 75 tot € 100 hoger zijn, afhankelijk van diameter.


Als u nog vragen heeft of een afspraak wenst te maken hoor ik het graag, uiteraard mag u ook geheel vrijblijvend eens met de auto bij ons langsrijden om de mogelijkheden te bekijken en bespreken.
 
dat is ook duur! heb een bedrijfje gevonden dat het doet voor 60, maar dan wel gewoon pijp vast lassen

Zit ook altijd op VWwatercooled, veel GTI rijders daar trouwens
 
Ik denk dat je met de Eibach Pro Kit prima je BlueGt kan verlagen.
ik zou zelf niet lager gaan dan 12 cm tussen de grond en je voorbumper ivm drempels.
Ik laat mijn Polo binnenkort ook verlagen bij een VW Service dealer in Duitsland. Scheelt aardig moet ik zeggen in kosten, NL €. 620 in Duitsland €440 voor de zelfde set incl. montage. Dit zijn VW veren die je in de e-shop kunt vinden van vw.de. Dit zijn ook Eibach veren, zelfde set, artikelnummers komen overeen, alleen zijn de veren blauw ipv zwart. Voordeel, je behoudt je garantie op je onderstel.
 
Ik denk dat je met de Eibach Pro Kit prima je BlueGt kan verlagen.
ik zou zelf niet lager gaan dan 12 cm tussen de grond en je voorbumper ivm drempels.
Ik laat mijn Polo binnenkort ook verlagen bij een VW Service dealer in Duitsland. Scheelt aardig moet ik zeggen in kosten, NL €. 620 in Duitsland €440 voor de zelfde set incl. montage. Dit zijn VW veren die je in de e-shop kunt vinden van vw.de. Dit zijn ook Eibach veren, zelfde set, artikelnummers komen overeen, alleen zijn de veren blauw ipv zwart. Voordeel, je behoudt je garantie op je onderstel.
Oké ik kon het hier ook laten doen voor 465 in Soest. Hij zij dat het eibach veren waren die 3.5 cm zakte maar weet niet goed welke hij bedoelt. Welk type zet jij eronder dan? Heb je een sport onder stel? Tegen mij zeggen ze dat ik de eibach 15/20 moet nemen die voor de gti bedoelt zijn. Denk dat ik heb beste die kan menen ivm gewicht moter en dsg etc.
Bedankt!!
 
Oké ik kon het hier ook laten doen voor 465 in Soest. Hij zij dat het eibach veren waren die 3.5 cm zakte maar weet niet goed welke hij bedoelt. Welk type zet jij eronder dan? Heb je een sport onder stel? Tegen mij zeggen ze dat ik de eibach 15/20 moet nemen die voor de gti bedoelt zijn. Denk dat ik heb beste die kan menen ivm gewicht moter/motor en dsg etc.
Bedankt!!

Een moter bestaat niet Stick Out Tongue

grammar-nazi-inglourious-bastards-frames-demotivational-poster-1266248908.jpg
 
Oké ik kon het hier ook laten doen voor 465 in Soest. Hij zij dat het eibach veren waren die 3.5 cm zakte maar weet niet goed welke hij bedoelt. Welk type zet jij eronder dan? Heb je een sport onder stel? Tegen mij zeggen ze dat ik de eibach 15/20 moet nemen die voor de gti bedoelt zijn. Denk dat ik heb beste die kan menen ivm gewicht moter en dsg etc.
Bedankt!!

Ik heb geen sportonderstel, ik vindt de auto te hoog staan en de wegligging is ook niet echt optimaal vandaar dat ik mijn auto ook wil verlagen met een kwalitatief goede veren. Artikelnummer: 6R0071677 staat op de Volkswagen Deutschland --> E-shop Dat is voor de 1.2 TSI, dus ik denk dat jij de veren voor de GTI nodig bent.
 
Als je wilt verlagen adviseer ik je om bij mij de veren of schroefset voor een zacht prijsje te laten monteren ;)

En als je over een andere uitlaat zit te denken. Kies dat wel voor de snelwissel systemen. Je garantie kun je naar fluiten op moment dat er een andere uitlaat onder zit. (vraag maar aan Petrolhead)

PB even voor de mogelijkheden.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!