VW Polo 6r GT met uitschakelbare cilinders? 2012

Ik ben vandaag voor een 30.000 beurt naar de dealer geweest en had een fijne leenauto Big Grin namelijk een VW Golf VI 1.2 TSI 105 Cabrio Candywhite. Echter gaat mijn bericht hier niet over.

De dealer wist mij te vertellen dat dit jaar nog een GT uitvoering van de 6r komt en dat deze in de 14% bijtelling valt omdat deze uitvoering de mogelijkheid heeft om cilinders uit te schakelen zodat je zuinig kan rijden. Wanneer je de cilinders weer inschakelt heb je weer 140pk tot je beschikking.

Nu heb ik in opwelling al bijna de toestemming gegeven om hem te bestellen (Lease)

Dit hele verhaal doet me denken aan "The Transformers" ene keer een brave 14% trekker en de andere keer een Brute GT.

Goed!! voordat ik te hard van stapel loop hoop ik of jullie hier al over gehoord hebben en of ik goed geïnformeerd ben.

Onderstaande heb ik nog kunnen vinden online helaas in DUITS!!
http://www.auto-motor-und-sport.de/news/vw-polo-zukunft-neue-vw-polo-versionen-3300432.html
 
Tweecilinder
Audi grijpt de presentatie van de A1 Sportback aan om direct ook een nieuwe motor in het model te lanceren. De 1.4 TFSI-motor is een bekende in het gamma – hij was immers al leverbaar met 122 en 185 pk – maar deze nieuwe 140 pk sterke viercilinder turbobenzinemotor verbergt een primeur: cylinder-on-demand. Op deellast, dus als er niet al teveel van de motor gevraagd wordt, schakelen automatisch de middelste cilinders uit en functioneert de krachtbron feitelijk als tweecilinder. Wat je daar van merkt? In negatieve zin niets, tenzij je een wel heel goed geoefend hoororgaan hebt. Het positieve eraan is dat het verbruik tot wel een liter per honderd kilometer lager ligt met deze techniek aan boord. Audi noteert 4,7 l/100 km voor de nieuwe krachtbron en dat is zelfs zuiniger dan de instapper.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!