vw polo 6R 2012 1.2TSI Lek spanning

Hallo allemaal,


Ik heb sinds kort te maken met een enorme lek spanning.
zo juist Ik heb een ampère meter besteld die ik volgende week verwacht.

Mijn nieuwe accu is binnen 3 dagen leeg. Ik heb het volgende gedaan,

-Geconstateerd dat er lek spanning is d.m.v. een lampje tussen de massa pool en klem. (lampje 12v 5w brand volledig)
-Alle zekeringen en relais 1 voor 1 er uit gehaald maar de situatie blijft het zelfde.
-Radio uitgebouwd
-automatische verlichting uitgebouwd.
-stuur airbag uitgebouwd. (ik heb achteraf een gti stuur met airbag van een golf 6 ingebouwd).
-geprobeerd met de multimeter te meten maar deze ging direct defect, er was dus meer dan 10ah lek spanning.

Situatie is nog steeds het zelfde.

Heeft er iemand anders nog ideeën waar het aan kan liggen?
Weet er iemand of er nog zekeringen onder de motorkap zitten behalve die bij de plus pool van de accu?

-ik ga morgen de dynamo afkoppelen om te kijken of daar iets zit.


Alvast bedankt!
Gr Brian.

nog een update, obd geeft geen foutmeldingen.
 

Bijlagen

  • lek 1.jpg
    lek 1.jpg
    138.3 KB · Weergaven: 38
  • lek 2.jpg
    lek 2.jpg
    124.5 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt door een moderator:
volkswagen  polo 6r  1.2 tsi 
Ok, wat je doet:
1: zekering in je multimeter vervangen
2: motorkap open, met een schroevendraaier 'klik' je de vergrendeling dicht. hetzelfde voor de bestuurdersdeur.
3: je haalt de accuklem van de minpool eraf en die verbind je met een van de kabels van de multimeter
4: je verbindt de andere kabel van de multimeter met de minpool van de accu
5: je zet de multimeter op A (amperes, hele amperes)
6: je doet de auto op slot
7: je wacht 30 minuten
8: je kijkt op de multimeter en hoeveel amperes deze aangeeft. je wilt iets in de richting van 0.01A (10 milliampere).

als de reading erg groot is, tegen de 0.1A of hoger na 30 minuten, dan haal je 1 voor 1 de zekeringen uit het zekeringenkastje.
na iedere zekering kijk je op de multimeter.

als de reading ineens erg hoog wordt, dan heb je waarschijnlijk je probleem te pakken.

je kunt ook eens dingen als achterlichten, kentekenverlichting, koplampen afkoppelen... maar begin eens met een simpele meting met je multimeter. dat lampje brandt met aan beide kanten - in principe - 0V. alleen op amperes brandt een lampje niet...
 
  • Leuk
Waarderingen: brian
Aanvulling stap 5.
Bekijk hoeveel amp je mulimeter kan hebben...
Als dat bv 15 is. Kijk en trek de kabel los als hij daar direct op of boven zit.


Die hoeveelheid kan hij misschien even aan. Maar niet lang.


Heb ooit het zelfde gedaan. En vergat even dat de standkachel al via de telefoon was ingesteld.
+15amp maakte in elk geval een einde aan het leven van de mulimeter
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
zojuist nog eventjes half uurtje bezig geweest. Multimeter moet ik morgen nog eventjes de zekering vervangen ;).
Zojuist de kabel van de dynamo los gekoppeld en het lampje die ik gebruikte tussen de - pool en de massa ging binnen enkele sec uit.

Ik heb de accu afgelopen nacht aan de druppellader gehangen en is vol.

Morgen maar weer verder gaan.
 
volkswagen  polo 6r  1.2 tsi 
vandaag begonnen aan mijn auto met wat ondersteuning van een vriend van mij die werk bij de VW in de garage. naar 3 uurtjes zijn we er achter welke kabel het is. Het is de kabel van de aircopomp. nu is het probleem om de hele kabel na te lopen aangezien die door ijzeren pijpjes loop onder de accu bak en luchtfilterhuis. dus dat wordt ook nog een hele klus.De kabel zit ook nog ingevlochten met andere kabels zoals die van de startmotor,dynamo,en een aantal sensoren. (we hebben bij elke zekering in de auto gemeten maar daar vonden we niets dus toen zijn we in de motorruimte gaan meten) met een spanningszoeker was het zo gevonden. de gehele kabel bij VW kost +-140euro dus ik ga hem zelf maken.


Foto's volgen nog!
 
volkswagen  polo 6r  1.2 tsi 
brian, post: 179421, member: 5497"]ik ben nu nog eens alles na aan het meten, als ik de ampere tang om de massa kabel plaats dan geeft hij aan .025a en na 15min .004a.

Als ik de radio afkoppel dan gaat hij zelfs tot .000a.
Ik heb nog eventjes een andere orginele RCD210 er in gebouwd en dan geeft hij aangesloten ook .000a

en als ik tussen de pool en de klem meet in Voltage dan krijg ik 11.40v te zien. nu weet ik alleen niet of dat goed is ??

Als ik beide polen meet dan geeft de accu zelf 12,47v.
 
Laatst bewerkt:
volkswagen  polo 6r  1.2 tsi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!