vw polo 6r 1.2

hallo
Ik hoor al een tijdje een een vreemd geluidje bij de motorruimte een soort fluitend geluid het is een 1.2 benzine motor heb een en ander gecheckt motor is het niet denk ik zelf het komt onder de auto vandaan bij de koppeling alleen die heb ik pas vervangen maar het gekke is als ik rij hoor ik het bij de 3000 rpm en dan als ik de koppelong intrap is het weg
Weet iemand wat het kan zijn?

Mvg Fabian
 
Volkswagen  Polo  1.2 60 PK 
Hi Fabian, welkom op het forum. Stel je even voor in het desbetreffende sub-forum. Dat is wat makkelijker praten als je weet tegen wie je het hebt ;)
Heb je enkel de koppelingsplaat vervangen of ook de drukgroep? Zat er speling op de ingaande as in de versnellingsbak?
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Hi Fabian, welkom op het forum. Stel je even voor in het desbetreffende sub-forum. Dat is wat makkelijker praten als je weet tegen wie je het hebt ;)
Heb je enkel de koppelingsplaat vervangen of ook de drukgroep? Zat er speling op de ingaande as in de versnellingsbak?
Ingaande as weet ik zelf niet heb het laten doen
 
Volkswagen  Polo  1.2 60 PK 
Welke 1.2 motor heb je? een 1.2 TSI met turbo?

Kan ook zijn dat je het sissen komt door een lekkende luchtslang. Als je het gas loslaat laat om de koppeling in te trappen gaat de druk er van af, waardoor het lijkt alsof het door de koppeling komt. Hoor je het ook als je met ingetrapte koppeling de 3000rpm vast houdt?
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
De koppelingsplaten kunnen ook verkeerd zijn geïnstalleerd, meen ik. Ik zou het toch eens bij een gerenommeerde garage laten bekijken. Er kan van alles zijn. En je linkje werkt niet meer, helaes
 
Volkswagen  Golf VI  1.4 TSi 122pk 
Dat is het nadeel van zwart laten repareren. Ik zou t wel snel na laten kijken voordat je zometeen extra kosten hebt door een kapot vliegwiel (or worse!)
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!