VW Polo 1.6 uit 1995 - kachel bedieningspaneel en dashboard verlichting probleem

Beste!

Ik heb een VW Polo 1.6 uit 1995, trotse eigenaar!

Ik heb alleen een probleempje met mijn kachel bedieningspaneel. Van het een op het andere moment zit de temepratuur regelaar draaiknop vast op warm, ik kan hem nog heen en weer bewegen alleen het laatste stukje bij warm kan die niet meer, lijkt alsof die daar vast zit?

Zelfde geld voor de draaiknop voor standen, zit vast op 1 stand, draaien kan behalve een laatste stukje..

Is dit zelf op te lossen, of kan ik een nieuw kachel bedieningspaneel kopen en deze erin zetten en probleem verholpen?

Ook wil niet altijd mijn dashboard verlichting aan gaan, maar als ik een klap boven op het dashboard geeft springt die aan... (A)

Ik hoor graag jullie bevindingen! Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Robert
 
Polo  Polo  1.6i 75pk 
Het word even onder je dashboard duiken denk ik om te kijken of het aan de kleppen ligt. misschien is er wel een klep afgebroken of scheef komen te staan zodat de andere draaiknoppen vast zijn komen te zitten. denk niet dat het in het bedieningspaneel zit maar dit kan je dan testen door de kabels los te maken en de kleppen/knoppen handmatig te draaien.

die klap op je dash hoort ook niet en dat betekend dus los contact op de print of stekker
 
Het word even onder je dashboard duiken denk ik om te kijken of het aan de kleppen ligt. misschien is er wel een klep afgebroken of scheef komen te staan zodat de andere draaiknoppen vast zijn komen te zitten. denk niet dat het in het bedieningspaneel zit maar dit kan je dan testen door de kabels los te maken en de kleppen/knoppen handmatig te draaien.

die klap op je dash hoort ook niet en dat betekend dus los contact op de print of stekker

Aah maar als er een klep ofzo vast zit dan zou je de knop helemaal niet meer kunnen draaien toch? Of is doordat de knop vast zit de knop van het draaimechanisme losgelaten? Ik ben een beetje handig maar niet persee met dit soort dingen, is voor mij nog redelijk onbekend. Vandaar mijn gedachte nieuw bedieningspaneeltje en het werkt weer.
 
Polo  Polo  1.6i 75pk 
Ik heb er door iemand naar laten kijken en zelf ook nog ff goed gekeken, de klemmetjes enzo zijn allemaal verrot van mijn kachelbedieningspaneeltje dus kan draaien wat ik wil maar de helekabel gaat dsn mee, dus ligt gelukkig niet aan de kleppen! Denk idd nieuw paneeltje en goed aansluiten en werkt weer!

Dankjewel voor jullie reacties!
 
Polo  Polo  1.6i 75pk 
  • Leuk
Waarderingen: Johan en Giltix
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!