VW Polo 1.2 TSI DSG7 Style (2012)- op naar Spanje

Beste allen,

Sinds ongeveer anderhalve maand ben ik in het bezit van een VW Polo 1.2 TSI DSG7! Dus ook nieuw op dit forum! Wat een verademing is dit zeg!! Wat een rijgemak en comfort, super blij met de auto en hopelijk gaat dat (nu wel) goed... nadat binnen een maand een steen dwars door de eerste radiateur was geslagen en ook nog schade had toegebracht aan de airokoeler waren we iets minder blij. Gelukkig was dat verzekeringswerk want koste toch aardig wat om het te laten vervangen!!

Nu is het de bedoeling om op vakantie te gaan naar Spanje, heenweg via touristische route Frankrijk dus veel bergen!
Goed voorbereid op reis is natuurlijk 1.. dus voldoende vloeistoffen e.d. mee voor onderwe, dat lijkt me vanzelfsprekend.

Echter zit ik met een aantal vragen die jullie wellicht kunnen beantwoorden.

Vanwege de kapotgeslagen radiateur werd ik er nogmaals goed aan herinnerd dat ik geen inzage heb in de temperaturen voor de koelvloeistof en de motorolie... heeft iemand een idee hoe ik hier toch inzage in kan krijgen? Ik zou het namelijk prettig vinden, zeker bij hoge buitentemperaturen hier toch inzage in te krijgen! Het alleen maar krijgen van een rood waarschuwingslampje als er iets mis is vind ik aan de krappe kant.. zeker in middle of nowhere in Frankrijk en Spanje....

Onderweg naar Spanje komen we natuurlijk aanzienlijk wat bergen tegen, dus dat betekent dat de automatische versnellingsbak en de turbo ook veelal aan het werk zullen zijn en dus warm gaan worden. Nu las ik dat bij veelvuldig gebruik van de turbo je voordat je de motor uitzet eerst 3 minuten de motor stationair moet laten draaien om de turbo af te laten koelen dus dat lijkt me wel gecovered. Ik ben echter benieuwd of het mogelijk is om ook inzage te krijgen in de temperatuur van de versnellingsbakolie?

Ben benieuwd naar andermans ervaringen in de bergen... nog aanvullende tips? Ik heb met de auto nog niet in de bergen gereden (Nederland heeft slechts wat bultjes ^^), maar las dat sommigen de S-stand gebruiken, persoonlijk vind ik het aantal toeren in de S-stand nogal hoog.... in Nederland vind ik dat totaal niet prettig rijden, maar wellicht is het in de bergen een ander verhaal?
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 
3min stationair hoeft nu ook niet. Ik neem meestal een 20s maar dan wel als alles al afgekoeld is na rustig uitbollen. Het beste is rijwind pakken tegen een rustig tempo. Zo koelt alles af, bak, remmen, etc

Torque is wel handig om intake en water te monitoren. En bekijk het zo na een bergop is er meestal ne bergaf. Ik zie dat goed na een rit in de ardennen. Volgas bergop olie boven de 100graden en intake 45, bergaf geleidelijk terug naar 90 en intake terug iets boven de omgevingstemperatuur.

Natuurlijk ja alst buiten 30 35 graden is, vind je motor dat niet prettig. Noorwegen geen optie? Stick Out Tongue
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!