vreemd geluid dynamo bij inschakelen dimlicht

ik heb onlangs beide H7 voorlampen vervangen door lampen van Action. De vervangen lampen raakten kort na elkaar defect.

Nu maakt de dynamo bij het inschakelen van het dimlicht een (zwaarder) zoemend geluid. Als ik terugschakel op stadslicht dan is het geluid weg.

Kan dit komen door de H7 lampen van Action? Zo ja, hoe? Of moet ik mij zorgen maken over de dynamo. Het vreemde is dat ik het geluid alleen krijg bij inschakelen van het dimlicht. Het inschakelen van andere stroomverbruikers geeft geen ander geluid.
 
Meten = Weten ?
Stroomsterkte meten bij in- en uitgeschakeld dimlicht.?
Als die ( om welke reden dan ook) erg hoog is, krijgt een dynamo het moeilijk.
Dynamo door laten meten.?

Twee lampen die kort na elkaar de geest geven is voor mij al reden om een meter te pakken..
Even twee andere lampjes er in steken voor het verschil.?
 
Even ene multimeter op de accu zetten en meten als de auto uit staat dan moet hij rond de 12.8 Volt zijn. Daarna auto starten en weer meten dan zal deze rond de 13.8Volt zijn. Daarna verbruikers aan zetten en kijken of de spanning ver zakt met lopende motor of niet. mag iets zakken maar niet veel
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!