Vreemd geluid bij stationair draaien

Sinds de laatste tijd hoorde ik een vreemd geluid als ik stil sta met draaiende motor.
Dacht eerst aan een riem maar na onderzoek onder de kap vond ik deze module die het geluid maakt.

Het klinkt als een overspannen relais en trilt heftig als je je vinger erop legt. Ene keer is het erger als andere keer.
Hij doet het ook niet constant. Hij zit volgens mij op je vacuum systeem. Mijn kennis is niet dusdanig dat ik weet wat hij doet dus hoop met jullie kennis erachter te komen wat het is en waarom ie sinds een 1 1/2 maand dit geluid is gaan produceren.

Ik voeg een foto bij zodat hopelijk jullie kunnen zien wat ik bedoel.

Bvd alvast voor de input.

Het gaat om een Polo bluemotion 1.2 tdi uit 2010 met 96.000 op de teller

Bijlagen

• IMG-20161110-WA0001.jpg
    IMG-20161110-WA0001.jpg
    148.9 KB · Weergaven: 79
Volkswagen  polo 
Bij mij precies hetzelfde probleem. sinds een maandje of 2.

En ook niet altijd. Soms hoor je het soms niet.

Mijn polo 2011. 225.830 op teller.

Maak eens een paar foto's van dichterbij, dat kijkt wat makkelijker. Heb hier zelf geen 1.2 tdi staan helaas.... (dat had makkelijker gekeken). Zit er een vacuüm leiding naar die sensor? Ik gok dat het de sensor is die op de massa zit.

Volkswagen  Polo 
Beste iichel,

Ik heb net zitten lezen over de n75.

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_n75.html

STOND DIT ERBIJ.

En dan kan de spoel best nog wel goed zijn, maar de klep kan mechanisch versleten zijn. Geen slecht idee dus om de N75 na 200.000km te vervangen.

Mijne heeft meer dan 226xxx gelopen vandaag. Wat moet zo een n75 kosten? Iemand in de buurt van amersfoort die me zou kunnen/willen helpen om de auto uit te lezen? Eventueel helpen met het vervangen van n75?

Laatst bewerkt door een moderator:
Auto vandaag laten uitlezen en er zijn 0 fouten. Hij werkt dus verder goed op mijn auto. Meteen alle vacuum slangen nagelopen en zien er ook goed uit, geen scheurtjes of zo op de koppelingen. Dus voorlopig blijven we rijden en houden het in de gaten.

Vandaag ook de winterbandjes eronder en volgende week ff nieuwe schijven en blokken voor monteren. Zitten beetje op het minimum de schijven dus pakken we meteen alles mee. Dus ook meteen verse remvloeistof.

Bedankt voor jullie input en ik blijf lekker meelezen. ;)

Volkswagen  polo 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!