Vreemd geluid achteruit insturen.

Hallo mensen,
Ik maak me zorgen over mijn nieuwste aanwinst een Polo 6R. Als ik achteruit inparkeer dan maakt de auto soms een raar geluid aan de Stang misschien of voorstang? Ik heb geen idee misschien weten jullie iets. Het geluid klinkt alsvolgt: 'muuuuuuuuu'. Het is niet het geluid bij de banden wat weleens omschreven word.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 TSI 
Als je nou een oudere auto had met hydraulische stuurbekrachtiging had ik gezegd lucht in 't systeem, maar volgens mij heeft elke 6R of nieuwer elektrische stuurbekrachtiging dus dat wordt 'm niet Stick Out Tongue

Maar vaag probleem, klinkt alsof er iets niet helemaal klopt, dus laten we even wat dingetjes proberen:
Is het bij het achteruit rijden, of alleen bij het sturen tijdens achteruit rijden?
Als het bij het sturen is, is het dan alleen bij achteruit, of ook bij langzaam vooruit?
Komt het geluid bij de wielen vandaan of meer bij de versnellingsbak?
 
Als je nou een oudere auto had met hydraulische stuurbekrachtiging had ik gezegd lucht in 't systeem, maar volgens mij heeft elke 6R of nieuwer elektrische stuurbekrachtiging dus dat wordt 'm niet Stick Out Tongue
De 6R is uit gevoerd met het gedrocht van een elctrohydraulische stuurbekrachting van TRW, al die pompen gaan tzt kapot. Dit systeem is toegepast om een lagere CO uitstoot te realiseren, dit is mogelijk omdat de pomp alleen inschakeld zodra je gaat sturen bij een x snelheid ;)

Ontopic,

ik denk dat je de remblokken hoort, ze willen soms iets kantelen en dan bij geluid maken. Een filmpje is idd handig, is dit het geval dan volstaat normaal gesproken een reiniginsbeurt van de blokken,
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Ik herken dit probleem. Heb het zelf ook als ik achteruit rijdt. Nog steeds geen oorzaak ervoor gevonden of oorzaak. Doet ook uit het niets voor...
 
Volkswagen  Polo 6C (omgebouwde opel astra)  0.8i 
Hallo sorry voor de wat latere reactie, het is alleen bij het achteruit insturen en het vreemde is het is ook niet iedere keer. En ik heb voor de rest bijgehouden wat ik doe tijdens het rijden of het verschil uit maakt wanneer het op komt dagen, maar dit is ook onverklaarbaar. Het geluid komt voor mijn gevoel gewoon door heel de auto heen je voelt het over de hele vooras. Ik maak iedere keer een filmpje tot ik hem heb. Bedankt voor de reacties:)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!