Vreemd gedrag na vervangen remblokken?

Hoi,

Ik heb vanochtend mijn remblokken voor laten vervangen.
Hierna opeens vreemd gedrag van mijn automaat ( schakelt niet of nirt zo siepel als eerder) en gas geven (soms geen/nauwelijks power in zn 1 en dan opeens een dot gas terwijl ik het gaspedaal niet verder heb ingetrapt).
Kan dit door het vervangen van de remblokken komen of heeft dit een andere oorzaak?

Alle tips welkom.
 
Volkswagen  Polo 6c  1.2 TSI 90pk Bluemotion with a touch of VAG techniek 
Ik kan mij niet voorstellen dat er een verband is tussen je DSG en het vervangen van je remblokken, maar je zou kunnen controleren of je wielen goed vrijlopen. Auto op de krikzetten links/rechts om de beurt en aan je wiel draaien. In het ergste geval zou één of twee remklauwen niet meer goed gangbaar kunnen zijn en er voor kunnen zorgen dat je auto afgeremd wordt. Een garagebedrijf zou dat wel opgemerkt moeten hebben.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Geen idee. Ik had nergens last van tot de remblokken verwisseld waren. Probeer er nu achter te komen waardoor het kan komen.
Garage gaat pas maandag worden.
 
Volkswagen  Polo 6c  1.2 TSI 90pk Bluemotion with a touch of VAG techniek 
Geen idee. Ik had nergens last van tot de remblokken verwisseld waren. Probeer er nu achter te komen waardoor het kan komen.
Garage gaat pas maandag worden.
Als je langzaam optrekt met je raampje open (best koud nu enzo) hoor je dan een schurend geluid ofzo? of misschien dat iemand naast je auto voor je kan luisteren?
Wie weet lopen ze aan..

Mij wordt overigens vaak aangeraden zowel schijf als blokjes tegelijk te vervangen. Maargoed ben geen monteur ofzo dus zou ook gewoon verkoopspraatje kunnen zijn :tearsofjoy: (denk ik niet)
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 75PK > 115 PK 
Als je langzaam optrekt met je raampje open (best koud nu enzo) hoor je dan een schurend geluid ofzo? of misschien dat iemand naast je auto voor je kan luisteren?
Wie weet lopen ze aan..

Mij wordt overigens vaak aangeraden zowel schijf als blokjes tegelijk te vervangen. Maargoed ben geen monteur ofzo dus zou ook gewoon verkoopspraatje kunnen zijn :tearsofjoy: (denk ik niet)
Schijf en blokken hoeven niet altijd tegelijk.
Als je schijf nog een ronde mee kan, kan je best nieuwe blokken erop zetten
 
Volkswagen  Polo 6C R-line  1.2 TSI 
Als je langzaam optrekt met je raampje open (best koud nu enzo) hoor je dan een schurend geluid ofzo? of misschien dat iemand naast je auto voor je kan luisteren?
Wie weet lopen ze aan..

Mij wordt overigens vaak aangeraden zowel schijf als blokjes tegelijk te vervangen. Maargoed ben geen monteur ofzo dus zou ook gewoon verkoopspraatje kunnen zijn :tearsofjoy: (denk ik niet)
Ik zal morgen eens kijken of ik er nog last van heb.
 
Volkswagen  Polo 6c  1.2 TSI 90pk Bluemotion with a touch of VAG techniek 
vreemde dingen. Het begon vandaag goed. Schakelen, gassen en remmen allemaal prima.
Na een uur begon het weer. Bij gas geven even niks en dan opeens een dot gas. Hierbij schakelt de automaat ook niet op dus moet ik handmatig schakelen.

aan het eind ook allemaal foutmeldingen (waaronder zelfs parking system) en hoorde ik piepend geluid (remblok die remschijf raakt?).

Heeft dit allemaal met elkaar te maken?
 

Bijlagen

  • 49A35B8F-956C-4519-81B6-2A8735A4ED55.jpeg
    49A35B8F-956C-4519-81B6-2A8735A4ED55.jpeg
    1.4 MB · Weergaven: 32
  • 3D5CC1E8-9EAB-43F6-B675-8A2625DC0458.jpeg
    3D5CC1E8-9EAB-43F6-B675-8A2625DC0458.jpeg
    1.4 MB · Weergaven: 32
  • 142A9835-A383-4FC1-AFFB-E99EECE9791E.jpeg
    142A9835-A383-4FC1-AFFB-E99EECE9791E.jpeg
    1.6 MB · Weergaven: 33
Volkswagen  Polo 6c  1.2 TSI 90pk Bluemotion with a touch of VAG techniek 
Gokken......
Ik gok, een beschadigde ABS sensor. (of het snoertje ervan)

Gewoon terug gaan naar degene die de remblokken heeft vervangen.
Beetje garantie zou die toch moeten geven.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Gokken......
Ik gok, een beschadigde ABS sensor. (of het snoertje ervan)

Gewoon terug gaan naar degene die de remblokken heeft vervangen.
Beetje garantie zou die toch moeten geven.
Ga zeker contact opnemen.
In bijlage ook foto van vcds.
Ziet er niet goed uit.
Kan dit veroorzaakt zijn door het knellen van ern kabel of zo?
 

Bijlagen

  • 90E3DF4E-4256-4075-B68D-A063ED3CFAE7.jpeg
    90E3DF4E-4256-4075-B68D-A063ED3CFAE7.jpeg
    3.7 MB · Weergaven: 38
Volkswagen  Polo 6c  1.2 TSI 90pk Bluemotion with a touch of VAG techniek 
een gekke vraag, misschien een beschadigde rempedaalsensor? Lees deze waardes eens uit met VCDS? Ik weet dat, als je de rem en het gas tegelijk intrapt, de rem voorrang krijgt (motorvermogen word geknepen in de software). Misschien dat daar ergens het probleem zit?
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!