Vragen voor aankoop

Het allemaal, nieuw hier en zal me even voorstellen:

Pierre uit Haarlem, rij nu (nog) een r53 mini en ben bezig met de overstap naar een polo 6r, lease. Voornamelijk vanwege betrouwbaarheid en stuk beter voor de bankrekening. (ja 160 pk in een mini is leuk maar meer dan 25k km 1 op 7 rijden niet!)

keuze, zwarte 1.2tsi dsg highline, executive plus, getinte ramen, winterpakket,
vraag: zwart 3 deurs, of 5 deurs???

ivm mijn lengte van 1.95 denk ik 3 deurs, wat zijn jullie ervaringen?



ohja hier even een plaatje van mn huidige auto.
54188.jpg
 
De 1.95 haal ik niet, 1.88 fzo, dus niet echt lang. Maar vond 3 deurs iig fijner dan de vijf deurs, die deurtjes waren me te klein. En aangezien er toch bijna nooit tot nooit iemand achterin zit, gekozen voor de drie deurs.
 
heb zelf voor een 5 deurs gekozen uit praktische overwegingen. Hiervoor een BMW coupe gehad en dat was heel mooi maar super onhandig als ik iets op de achterbank wilde leggen of iemand moest uitstappen.

Binnenin zal je met jouw lengte geen verschil merken, misschien dat degene die achter je zit iets minder ruimte heeft maar ik heb aardig lange vrienden en dat past er allemaal in ;)
 
Twannieguitar zei:
Wellicht ook te overwegen dat de uitslag van een een 3-deurs auto veel groter is dus het uitstappen op een parkeerplaats met weinig ruimte is niet handig. :mrgreen:

Los van dat, heb je niet in de afspraken van je lease staan dat je een auto moet hebben met 5 deurs? is bij het bedrijf waar ik voor werk namelijk wel zo...
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Ik heb per ongeluk een 3 deurs gekregen. Ben zelf 1.88 maar merk wel dat het als langer persoon fijner zit. De gordel zit verder naar achteren en je hebt meer ruimte om je heen. Mijn vriendin heeft ook een 6R maar dan een 5 deurs (ook met boavista's en zelfde kleur dus dat staat leuk in de straat, waar ook maar 2 parkeerplaatsen zijn :)) ik merk dat je daar steeds tegen de middenstijl aan zit te kijken.

Ik woon ook in Haarlem (c) dus je kunt een keer komen vergelijken tussen de 3 en de 5 deurs. Ze staan naast elkaar. Stuur maar even een bericht dan.
 
wat een leuk forum zeg, allemaal hulpzame polo'ers, gaaf!

Ik vind qua uiterlijk de 3 deurs het mooist, en heb bijna nooit mensen of spullen achterin. gebruik met name bijrijderstoel voor m'n jas en of tas of gewoon achterbak.

hebben er mensen ervaring met tassen op de passagiersstoel, gaat hij bij een gemiddelde tas al piepen omdat de tas geen gordel draagt?

Ik ga zaterdag voor t eerst rijden met de 1.2 tsi dsg, ben benieuwd hoe het gaat bevallen... 50 pk minder, hopelijk 50 x minder gestuiter tov de mini, en dan het bochten gedrag... we'll see!
 
heb dezelfde combinatie (1.2 tsi dsg) en vindt het geniaal, het is ff wennen aan de versnellingsbak maar als je daar feeling voor krijgt rijdt t heerlijk

(vooral met middelmatig gas geven zeg maar.. bij heel rustig optrekken schakeld hij al door voordat de turbo meedoet, dus onder de 1500 toeren. Bij iets meer gas schakeld de DSG bijvoorbeeld bij 17 a 1800 toeren, waardoor de turbo mee begint te doen, maar als hij dan weer doorschakeld valt de motor terug naar 13-1400 toeren, weg turbo en vermogen..) de S-stand is ook een beetje te veel van het goede maar ach.

Buiten dat zou ik niet anders meer willen.

Over dat stuiteren: geen idee hoe stug de mini is maar ik rijd met het sportondersel en 17" dus dat komt de soepelheid ook niet ten goede, al hou ik wel van sportief rijgedrag maar dat merk je vanzelf bij het proefrijden :)
 
pierre zei:
wat een leuk forum zeg, allemaal hulpzame polo'ers, gaaf!

hebben er mensen ervaring met tassen op de passagiersstoel, gaat hij bij een gemiddelde tas al piepen omdat de tas geen gordel draagt?

Ik gooi er mijn volle sporttas altijd op.... geen problemen
Je kunt het ook nog altijd uit laten zetten middels VAG-COM

Succes!
 
jayray zei:
Is een gti geen optie voor je? Verlies je niks aan pk's ook 20% bijtelling en DSG en beslist geen stuiterbak. ;)
Just asking.... Big Grin


Wel over nagedacht al, heb de 1.4 tsi 160 pk al eens gereden in een golf VI en vond het daar in erg nerveus. Maar kan eens kijken na de 1.2 gereden te hebben.

Hij is iig erg compleet!
Wel probeer ik voor deze de cataloguswaarde onder de 20-21k te houden. maar wie weet....
 
PoloDave zei:
Over dat stuiteren: geen idee hoe stug de mini is maar ik rijd met het sportondersel en 17" dus dat komt de soepelheid ook niet ten goede, al hou ik wel van sportief rijgedrag maar dat merk je vanzelf bij het proefrijden :)


Ik heb de mini op eibach veren staan, -30mm, en dat icm met runflatbanden is dat lekker hobbelen, maar wel plat door elke bocht sneller dan de rest. (dit kost ook best banden... kuch..15.000 km met een setje pirelli's..kuch!)
 
@pierre

Meen je dat nou? Was dat er wel een met DSG? Want ik vond de golf met 160 pk super relaxed, ik heb er ook mee gereden in een superb, beide met DSG. Juist dat was de reden om voor de gti te gaan. Combi van DSG met het blok.

Catalogus waarde iets meer dan 24500 uit mijn hoofd. navi achteraf verder standaard

Wat ik eigenlijk zeggen wil is als je de kans hebt om een gti te nemen doe het hahaha (ik rijd ca. 40-50k pj vorige auto 3-serie diesel en heb er absoluut geen
spijt van)
Succes met uitzoeken!
 
Zo even mijn bevindingen na de testrit van afgelopen zaterdag;

Gereden: hot orange 3 deurs Polo 1.2 tsi dsg highline met sportonderstel en 17 inch velgen. (en wat andere opties als navi, panorama dak, xenon en stoelverwarming)

Instap is ruim, met mijn 1,95 past dat prima. De stoelen van de highline zitten uitermate goed, heel wat comfortabeler dan de basic stoelen. Goed de ruimte voor m'n benen onder het stuur, en niet half naast/tegen het stuur zoals in m'n huidige auto.
Dsg bak icm met 1.2 tsi is een prima combi, in de stad vind ik de s stand het prettigst, dan kun je overal rap tussendoor. Laag in de toeren zit flink wat power, voelt goed! Boven de 60-70 neemt dit wel wat af. Maar dan heb je ook meer aan de d-stand, lekker zuinig tuffen.

De navi werkt goed, ik miste alleen wel de navi info op de boordcomputer zoals op de passat. is dit wel mogelijk?

Al met al een goede ervaring en het is nu wachten op de leaseofferte, uiteindelijk zal de prijs de beslissende factor zijn want ik ben fan van de Polo.

Uitgezochte auto:

Polo 1.2 tsi dsg highline
3 deurs, zwart
standaard highline velgen vv. Winterbanden
Executive plus pakket
Multifunctioneel stuurwiel
Dagrijverlichting
Sportonderstel
 
Twannieguitar zei:
pierre zei:
wat een leuk forum zeg, allemaal hulpzame polo'ers, gaaf!

hebben er mensen ervaring met tassen op de passagiersstoel, gaat hij bij een gemiddelde tas al piepen omdat de tas geen gordel draagt?

Ik gooi er mijn volle sporttas altijd op.... geen problemen
Je kunt het ook nog altijd uit laten zetten middels VAG-COM

Succes!

Als je het via de Vagcom laat uitzetten gaan ze alle2 uit. Ik heb hem vanwege mijn hond "handmatig" uitgezet. Oftewel blauwe connector onder de passagiers
stoel losgehaald en werkt de bestuurderstoel nog wel :idea:
 
nou ik heb een 5 deurs genomen ivm kinderstoel
ik vind de ruimte erg klein,moet omlopen en vanaf de andere kant de gordel omdoen.
rare vind ik,ik had hiervoor een polo 9n,en die had meer ruimte ,kwa benen ,maar ook kwa kofferbak,( kinderwagen paste daar wel in en in de 6r niet
terwijl de 6r ,groter oogt als de 9n.
ik moet zeggen dat ik de 6r erg vind tegenvallen tegenover mijn oude polo 9n
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!