Vragen over car audio? Stel ze hier

Zou jij zo een Helix woofer welke in de ruimte van het reservewiel past aanraden? Is het tegenover andere soortgelijke installaties wel zijn prijs waar?
Mijn polo heeft alleen voor speakers en dat was echt bedroevend geluid. Terwijl de standaard speakers van mijn 6r highline heel niet verkeerd waren.
Toen heb ik dus direct achter speakers gekocht en tegelijk ook een helix woofer.
Uiteindelijk is het extra geluid van de helix echt helemaal geweldig en heb ik de achter speakers nog in de kast liggen. Het is super eenvoudig te monteren en echt een aanrader.
Ook is het geluid van de speakers aan de voorkant beter geworden omdat volgens mij de uitgangen eerst over de versterker lopen in de kofferbak.
Ik ben geen audiofiel maar de helix woofer gaat nooit meer weg ;)
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90pk 
Ben wel benieuwd wat voor merk speakers ze in de Blue-GT 6C hebben gebruikt ik moet zeggen ze klinken echt niet verkeert !!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6c  1.4 TSI Blue-GT 
Vraagje, is er ook en soort how to,van hoe speaker kabels in de achter deuren van en polo 9n3 2005 te krijgen? (5 deurs), en kan je de speakers in de achter deuren makkelijk vervangen (plaatsen)

groet
Beste Patsus
Waar je eerst even naar zou moeten kijken is of je een stekker in de B-stijl hebt of dat het alleen een doorvoer tule is.(waar de bekabeling van de deur de B-Stijl ingaat)
Als het alleen maar een tule is is kabels leggen vrij eenvoudig, is het een stekker daar dan zal je moeten kijken of je er langs de stekker kan of er een gaatje in kan boren(dremel) zodat je er een kabel door kan voeren. De kap aan de binnen kant die achter de gordel zit kun je er makkelijk uithalen (geklikt)en de plastic dorpel naar voren trek je met enig beleid omhoog uit zijn klikkers het kan zijn dat er bij jouw model aan de voorkant bij de motorkap hendel een schroefje zit. Nu kun je je speaker kabels van de radio naar in de achter deur leggen. De deurpanelen haal je eraf door eerst met een plastic lepel of voorzichtig met een platte schoeven draaier de kapjes over de handgrepen eraf te wippen daaronder zitten schroeven en meestal aan de onderkant van het deurpaneel ook nog, verder zit hij geklikt en dan naar boven eraf tillen. Nu kun je de originele speaker verwijderen en jouw nieuwe monteren, let op er zijn speaker montage ringen verkrijgbaar voor jouw model. kijk anders hier nog maar eens deze zouden denk ik voor jouw model ook moeten passen.
http://www.hifimotive.nl/product/289/gladen_one_165_golf_4_m/78/volkswagen/15/voertuigspecifiek/
271328-03-250x187.jpg Door001.jpg

Ben wel benieuwd wat voor merk speakers ze in de Blue-GT 6C hebben gebruikt ik moet zeggen ze klinken echt niet verkeert !!
Die van mij zijn al overledeno_O maar misschien had ik ze meteen moeten vervangen 130 W rms vinden ze niet leuk:) is nog steeds dezelfde papieren plastic speaker.IMG_0647.JPG

Heb twee originele achterspeakers erbij gezet en dat was al een verademing, sub ga ik niet doen, dit is voldoende voor me!
Ik hoop dat je ze voor een prikkie hebt kunnen kopen, ik heb afgelopen donderdag bij de dealer opgevraagd wat originele Dynaudio deur speakers kosten voor een Passat van 2005 deze kwamen op 130 excl. btw per stuk. Bij deze meneer waren alle speakers (deur woofertjes)in 1 keer overleden door sluiting in de Dynaudio versterker, toch maar voor en achter andere speakers ingezet (niet van VW:cool:) en een 4 kanaals versterker gewoon achter de originele radio, onder de voorstoel waar de Dynaudio versterker ook zat. Auto heeft volgens de klant nog nooit zo lekker gespeeld, hij zei dat z'n zoon de auto nu wel vaker mee zal nemenBig Grin ..Missie geslaagd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6C  1.8 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: patsus
Hoe krijg ik zo een AUX-/USB kabel in mijn polo 6r zonder dat er een aansluiting is in het handschoenenvakje?
Ik heb geen RNS maar een ''gewone'' radio zonder aux of usb, voor dat ik een nieuwe radio/rns koop (met usb en aux) wil ik kijken of dit op een goedkopere manier kan. Namelijk door bijv. een adapter te gebruiken?
Alvast bedankt!
 
Volkswagen  Polo 6R Bluemotion  1.2 TDI 75pk 
Hoe krijg ik zo een AUX-/USB kabel in mijn polo 6r zonder dat er een aansluiting is in het handschoenenvakje?
Ik heb geen RNS maar een ''gewone'' radio zonder aux of usb, voor dat ik een nieuwe radio/rns koop (met usb en aux) wil ik kijken of dit op een goedkopere manier kan. Namelijk door bijv. een adapter te gebruiken?
Alvast bedankt!
Wij plaatsen wel vaker van Dension een Gateway (interface wat gebruikt maakt van de wisselaar ingang) bekijk dit filmpje maar eens
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 GTI 
Goedenavond!
Misschien niet helemaal on-topic maar ik denk dat jullie mij vast kunnen helpen omdat het wel met het audio-systeem te maken heeft. Toen ik vanmiddag met mijn simpele autoradio en GPS-tracker bezig was, kwam ik drie zaken tegen waarvan ik hoop dat jullie meer weten:

1. Een zwart kastje waarvan ik geen idee heb waar het voor dient. Te zien op de foto. Ik heb er maar geen kabels uit gehaald en het weer teruggeplaatst maar ben nieuwsgierig wat er zo diep weggestopt zit.
2. Met mijn spanningsmeter meet ik geen spanning over de rode en zwarte draad als het contact niet "aanstaat" maar wel over de gele en zwarte draad. Is dat normaal?
3. Toen ik enkele maanden geleden bij aankoop de radio die er toen in zat uit haalde en mijn oude radio er in stopte heb ik denk ik iets beschadigd. Ik ontvang vooral ruis en een paar radiostations. Op als ik de draad die volgens mij vanaf de antenne komt bij het metalen busje beetpak dan verdwijnt die ruis en is het signaal goed en zijn andere kanalen ook te ontvangen. In het metalen busje zit een printplaatje met daarop twee weerstandjes en een condensator geloof ik. Het e.e.a. is te zien op de tweede foto. Enig idee hoe dit te verhelpen is zodat ik meer dan alleen 538 en Skyradio kan ontvangen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

IMG_20160713_154229.png
Foto 1: Het mysterieuze kastje met een code daarop

IMG_20160713_165031.png
Foto 2: Het busje met wat elektronica
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105 pk 
Polo  6c  Verkocht 
Kijk dit is een mooi topic, zitten hier nog audiofielen die mij wellicht kunnen helpen tegen betaling?
 
Ex: Volkswagen  Polo 6R GTI  & Polo AW 1.0 Highline Business R. Huidig: Mercedes Benz A 200 Limousine 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!