Vragen over car audio? Stel ze hier

Ooit wel eens gedacht het zo beter zijn als ik mijn speakers in de Polo een keer vervang of toch een subwoofer toe te voegen voor wat voller geluid, maar geen idee hoe, vraag het hier dan probeer ik je uitleg en antwoord te geven.:)
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 GTI 
Ooit wel eens gedacht het zo beter zijn als ik mijn speakers in de Polo een keer vervang of toch een subwoofer toe te voegen voor wat voller geluid, maar geen idee hoe, vraag het hier dan probeer ik je uitleg en antwoord te geven.:)

Ik ga er vooralsnog vanuit dat het hier meegedacht met forumleden. Gaat dit verder dan het antwoord geven op vragen dan zitten we tegen reclame aan ;) En dan komt sponsoring van het forum om de hoek kijken. Ook gezien het e-mailadres dat gekoppeld zit aan dit account.
 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
Wil alleen maar mensen die vragen hebben tips en antwoord geven als dat niet mag dan niet. Niks met oogpunt op reclame of andere doeleinde ik zit namelijk in het vak heb heel veel ervaring en zou het sonde vinden als mensen hun speakers willen vervangen en daarbij bijvoorbeeld hun deurpanelen beschadigen met loshalen, of niet weten waar ze bijvoorbeeld kabels door kunnen voeren of signaal vandaan kunnen halen om zo toch met de originele radio een mooi en strak geluid te kunnen realiseren.
Vooralsnog het hoeft niet maar het mag.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: heugt en Maik
Ik heb wel een vraag, maar dat is meer een vraag van de andere kant gesteld. Als ik het zo begrijp is je beroep in het gebied van de auto audio installaties.
Zelf rijd ik een 5-deurs 6R met de fabriek-af speakers voor en achter, met tweeters en een RNS510.
En dan vraag ik me af, zo slecht is de fabriek-af installatie toch niet? Of zit ik er dan echt naast?
Kijk, ik heb altijd de radio wel aan staan, op zo'n volume dat je het wel hoort maar de mensen buiten niet. Tenzij je je dak of raam open zet.
En over de standaard speakers heb ik niet zoveel te klagen eigenlijk. Het is helder, stoort niet zo, voor mijn gevoel komen de tonen er ook wel redelijk uit.
Dus waarom zou ik die speakers eigenlijk wel vervangen? :)
Dat er betere speakers zijn met beter toonbereik en betere SNRs en 'meer RMS vermogen is altijd beter' (hoewel dat weer in de versterker zit misschien), prima. Maar merk ik, als normale rijder, zoveel van een speaker upgrade? Of kan ik beter m'n geld stoppen in, I don't know, deuren isoleren?
Of is de RNS510 misschien wel helemaal niet zo'n kwalitatief hoogwaardige versterker? Ik ben gewoon benieuwd of ik niet echt veeleisend ben of dat misschien de OEM installatie wel 'redelijk oke' is.
 
  • Leuk
Waarderingen: pipo
Mijn ervaring is dat de moderne multimedia-installatie's eigenlijk van een goede kwaliteit zijn. Fabrikanten moeten ook wel, de consument is kritischer dan ooit. Die oude speakers van -wat was het papier-, kunnen echt niet meer.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Ik heb wel een vraag, maar dat is meer een vraag van de andere kant gesteld. Als ik het zo begrijp is je beroep in het gebied van de auto audio installaties.
Zelf rijd ik een 5-deurs 6R met de fabriek-af speakers voor en achter, met tweeters en een RNS510.
En dan vraag ik me af, zo slecht is de fabriek-af installatie toch niet? Of zit ik er dan echt naast?
Kijk, ik heb altijd de radio wel aan staan, op zo'n volume dat je het wel hoort maar de mensen buiten niet. Tenzij je je dak of raam open zet.
En over de standaard speakers heb ik niet zoveel te klagen eigenlijk. Het is helder, stoort niet zo, voor mijn gevoel komen de tonen er ook wel redelijk uit.
Dus waarom zou ik die speakers eigenlijk wel vervangen? :)
Dat er betere speakers zijn met beter toonbereik en betere SNRs en 'meer RMS vermogen is altijd beter' (hoewel dat weer in de versterker zit misschien), prima. Maar merk ik, als normale rijder, zoveel van een speaker upgrade? Of kan ik beter m'n geld stoppen in, I don't know, deuren isoleren?
Of is de RNS510 misschien wel helemaal niet zo'n kwalitatief hoogwaardige versterker? Ik ben gewoon benieuwd of ik niet echt veeleisend ben of dat misschien de OEM installatie wel 'redelijk oke' is.


Zoals je al bijna op het einde zelf zei, het isoleren (dempen) van de deuren en deurpanelen help idd bij het geluid wat buiten hoorbaar is te verminderen maar ook wat jij aan rij geluiden binnen hoort ook te verminderen. Tevens helpt het bij de audio, ik zeg altijd demping (diverse isolatie materialen) maken of breken een audio installatie.
De ruimte waar de speaker speelt word dan een stuk beter en komt zeker ten goede van het geluid, ook bij de originele speakers. Nu moet ik heel eerlijk zijn dat ik diversen RNS510 radio's gemeten heb en deze verschillen heel erg met versterkers die ze erin gebruiken. Maar bij de meeste is is halverwege het volume bereik duidelijk al vervorming meetbaar. Oplossing zou kunnen zijn een versterker plaatsen en dat hoeven echt tegenwoordig niet meer van die grote lummels te zijn hoor, maar je hebt ze al voor tussen de radio stekker, deze geven dan echt 4X 50 of 60 w RMS. Een RNS geeft ongeveer tussen de 20 en 30 W RMS. Dan heb je al een serieuze upgrade te pakken en geen afbreuk aan het interieur. Het is maar net wat je wil. Meeste mensen vinden het audio (het klinkt toch goed) maar zijn meestal niet gewent hoe het echt kan klinken of wat je tot nu toe hebt gemist.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 GTI 
Mijn ervaring is dat de moderne multimedia-installatie's eigenlijk van een goede kwaliteit zijn. Fabrikanten moeten ook wel, de consument is kritischer dan ooit. Die oude speakers van -wat was het papier-, kunnen echt niet meer.
Leuk dat je dat zegt, je moest eens weten:) ik heb verschillende auto's (Audi Volkswagen Porsche Mercedes BMW)voorzien van audio upgrade's en als je bekijkt wat voor een een speakers er uit komen zouden de fabrikanten zich moeten schamen. En al helemaal als er Bose of B&O of Harman Kardon op staat, voor thuis is het allemaal top maar in de auto worden je er de nodige euro's voor uit de zak geklopt. Een Burmester upgrade kost op een Porsche Panamera bijna 7000 euro, de speakers zijn exact hetzelfde als de Bose upgrade die eronder zit er staan alleen andere logo's in het plastic, en in de versterker zit alleen andere DSP software. Ik zal snel eens een foto maken van zo'n Burmester speaker die wij hebben vervangen voor een echte Hifi Upgrade. Ik zou zeggen oordeel zelf. Ik plaats nu een foto speakers die in de nieuwe Peugeot 308 zitten en de andere 2 zijn van de nieuwe Audi A6 gewoon papiere speaker met een plastic behuizing en een mini magneetje.IMG_1659.JPG IMG_1660.JPG IMG_0396.JPG .
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C  1.8 GTI 
Wat zou jij aanraden? Ik mis in mijn scirocco wat bass. In mijn polo had ik onder de dubbele bodem die platte Pioneer actieve subwoofer. Zag je je niet zitten en was er op 2min volledig uit als het moest. Maar in de rocco heb ik geen dubbele bodem en wil hem dan ook niet gewoon in de koffer droppen.

Nu twijfel ik tussen een deftig cmposet met versterker of eventueel een underseat subwoofer (moet ik eerst nog eens bekijken of die er uberhaupt wel onderpast).

Ik denk dat ik met een compo set+ versterking en demping al een eind kom, wil er geen 'boomkar' van maken.
 
Wat zou jij aanraden? Ik mis in mijn scirocco wat bass. In mijn polo had ik onder de dubbele bodem die platte Pioneer actieve subwoofer. Zag je je niet zitten en was er op 2min volledig uit als het moest. Maar in de rocco heb ik geen dubbele bodem en wil hem dan ook niet gewoon in de koffer droppen.

Nu twijfel ik tussen een deftig cmposet met versterker of eventueel een underseat subwoofer (moet ik eerst nog eens bekijken of die er uberhaupt wel onderpast).

Ik denk dat ik met een compo set+ versterking en demping al een eind kom, wil er geen 'boomkar' van maken.
In dit geval zou ik inderdaad zelf ook voor een wat zwaardere compo set gaan met eindversterker, deuren goed dempen dan komt het wel goed en heb je waarschijnlijk niet eens sub nodig. Nou ja nodig die zorgt altijd wel voor de sensatie, maar ik zou eerst een de voordeuren aanpakken misschien vind je wel meer dan genoeg. Ik heb een keer op 100% tuning gestaan met mijn Seat Leon Cupra en stond naast een Sccirocco die had behoorlijk stevig laag uit de deuren.
IMG_1032.JPG IMG_1034.JPG
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 GTI 
Vraagje, is er ook en soort how to,van hoe speaker kabels in de achter deuren van en polo 9n3 2005 te krijgen? (5 deurs), en kan je de speakers in de achter deuren makkelijk vervangen (plaatsen)

groet
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 16v 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!