Vragen aankoop polo 6r gti

Hallo,

Heb een mooie polo 6r gti gezien. Er staat 130.000 op de teller en hij is altijd dealer onderhouden en afgestempeld.
Ik vroeg wat voor onderhoud er nog meer gebeurd is buiten de beurten.

Hij zei het volgende:

- update dsg bak icm nieuwe dsg olie (garantie/terugroepactie)
- distributieketting vervangen (garantie/terugroepactie)
- bougies vervangen (garantie)

Is dit positief of negatief ?


Hij heeft niks gezegd over remblokken, remschijven. Aan welk onderhoud moet je bij deze km stand nog meer denken?
Auto is niet ingevoerd en de eigenaar heeft hem al 3 jaar.

Mvg,
Mitchel
 
Ik persoonlijk zou het niet doen. De GTI is wat het zorge kindje onder de polo, ketting problemen en olie zuipen,niet drinken maar effectief zuipen.

130k km is ansich niet zoveel maar vrees dat de kosten toch gaan beginnen komen. Ik zou eentje zoeken met minder km en eventueel nog garantie (ik weet niet hoe het in Nl zit maar in Belgie als je een 2dehands auto bij een handelaar koopt is de handelaar verplicht minstens 1jaar garantie te geven)
 
mijn scirocco had ook de 1.4 twincharger en had ook de recall op bougies en dsg olie gehad en mijne verbruikte GEEN druppel olie maar reed ook geen 30.000 km met long life olie ik smeerde hem gewoon netjes om de 10.000 en reed hem altijd netjes warm en liet hem altijd netjes na draaien nooit problemen gehad enkel een keer onder garantie dsg koppelingsplaat laten vervangen
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 tdi stage 2 by DVX performance 
Ik heb een VW Scirocco 1.4 gehad waarbij het probleem ook is aangepakt. Nooit problemen mee gehad, het verbruikte ook niks.
Nu heb ik een polo 6r gti 45.000 km die gechipt is door jd en dsg op maat. Rijdt super, verbruikt iets meer olie, maar dat komt doordat ik het gas graag in trap.
Mocht het een GTI zijn van eind 2011 of jonger zijn zit wel goed toen zijn ze nog een keer onderhanden genomen door VW na dat bouwjaar. kijk of hij zijn beurten heeft gehad, eventueel een nieuw blok heeft gehad. Je moet hem goed voor draaien voor dat je gaat rijden. pas planken als je motor en olie op temperatuur is en laten na draaien voor dat je hem afzet.
Ik trap tot nu toe elke keer met grote glimlach het gas in.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.4 TSI 180PK 
Heb destijds ook gekeken naar een tweedehands 6R GTI. Maar werd me van verschillende kanten afgeraden. Een GTI die zakelijk is gereden zou ik al nooit kopen, dat is echt vragen om ellende. We kunnen eromheen lullen maar een GTI i.c.m geen eigendom van de berijder is een no-no

Een particuliere eigenaar zou ik dan nog eerder doen, maar dan wel bij een VW-dealer i.c.m merkgarantie. Uiteindelijk toch voor een wat minder snelle, maar wel nieuwe 6C gekozen i.c.m 4 jaar garantie. Uiteindelijk een stuk beter gevoel bij.
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
is het toevallig deze?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

De advertentie oogt goed, ook mooi geprijsd. het is wel bj 2010 dus kijk of hij goed is onderhouden. Het blijft een risico de 1.4 tsi, , maar dat heeft mij iedergeval niet van weerhouden om er een aan te schaffen
Die auto heeft volgens de RDW wel drie eigenaren gehad; 1 prive en 2 zakelijk.....

12000 euro voor een GTI met 130.000 op de klok zonder garantie. Je moet het maar aandurven....
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
Wow bedankt voor de vele reacties, het is inderdaad die polo gti van de marktplaats link. Heb inderdaad veel op internet gelezen dat het olieverbruik regelmatig voorkomt. Misschien dat ik er toch maar van af moet zien.

Heb momenteel een polo 1.4 ook uit 2010 en dacht als ik wat bij leg heb ik een gti. De advertentie staat er naar mijn gevoel ook al best lang op.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!