Vraagje cruise control / trip inbouwen 6R 1.6 TDI

Goedemiddag,

Ik hoop dat ik het juist heb geplaatst hier, excuus als het verkeerd is.

Ik heb lang gezocht maar kan niet de info vinden die ik zoek vandaar deze topic.

Ik heb een Polo 1.6 TDI Trendline uit 2010. Hierin wil ik graag Cruise control inbouwen en als het mogelijk is ook de trip of ja dat menu in je display.

Ik heb nu een nieuwe stuurschakelaar en een bcm van een 1.2 TDI Bluemotion uit 2011 op het oog. Maar kan iemand mij vertellen in hoeverre het uitwisselbaar is? En of ik cruise dan werkend kan krijgen (uiteraard na aanpassingen dmv vcds).

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft. Alvast bedankt :)
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDI 
Weet je al welke BCM je er nu in hebt zitten? Heb je VCDS?
Ik bouw wekelijks een handje vol cruise controls in, het is altijd mogelijk. TRIP is ook geen enkel probleem.
Je kunt wel lukraak onderdelen gaan kopen, zoals een schakelaar (moet je een 6R0 of een 6Q0 hebben) of een BCM (wat heb je nu? 085,086,087,088,089?) maar ik zou toch aanraden om dat niet te doen zonder je erin te verdiepen.

Je moet:
- Schakelaar wisselen
- Kabels trekken tussen hendel, BCM en motor
- Coderen met VCDS
- Als je BCM niet compatible is, vervangen en inleren (incl sleutels)

Je mag ook best een keertje langskomen, ik wil best je cruise control inbouwen. Ik heb alles wel liggen incl originele VCDS, ook een geschikte BCM als die verwisseld moet worden.
Dan laat ik je stapje voor stapje zien wat er nodig is, zodat je de volgende keer zelf aan de slag kunt of daarna zelf de TRIP aansluit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!