Vraag/Advies

Beste Polo-liefhebbers. Ik ben in het bezit van een Cross Polo uit 2011. De auto is altijd in onderhoud geweest bij de dealer en heeft 75.000 originele kilometers op de teller staan. Nu hoor ik dat ik bij deze kilometerstand de distributieriem/ketting moet laten vervangen. Vraag: hoe merk ik dat de distributieriem/ketting aan vervanging toe is? En als dat zo is, is het dan een dure grap? Hoop van jullie te vernemen. Veel goeds, Frank.
 
Volkswagen Cross Polo  Cross Polo 6  1.4 
Op kilometers nog niet, maar op leeftijd wordt vaak wel geadviseerd om de riem na 10 jaar te vervangen.
Of dat duur is, ligt aan waar je het laat doen. Qua onderdelen ben je vaak tussen de 100 en 200 euro kwijt voor een set met een riem en spanrollen, soms nog een extra waterpomp. En de rest van de kosten zit in arbeidsloon. De dealer zal niet de goedkoopste zijn.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!