Vraag aan de GTI rijders hier

Binnenkort zal ik me keurig voorstellen met foto's van de nieuwe aanwinst, maar ben momenteel bezig een probleem aan t oplossen wat misschien helemaal geen probleem is.

Vandaar nog even jullie hulp gevraagd.

Ik heb een polo 9N3 GTI uit 2009 met 95.000 km op de klok.

Inmiddels een nieuwe schroefset van AP eronder gezet
nieuwe 17" velgen en nieuwe banden
nieuwe remschijven en nieuwe blokken
nieuwe Audi A2 achterste draagarmrubbers aan de voorzijde
nieuwe stabstok links en rechts

Mijn klacht is dat de polo best heel abrupt en hard naar links trekt bij volgas accelereren in bijvoorbeeld zijn tweede versnelling of in een toerengebied waar de auto heel krachtig is.
bij "normaal" rijden trekt de auto niet
3x uit laten lijnen, alle rapporten waren prima.
Schroefset eronder vandaan gehaald en linkerpoot met rechts gewisseld en andersom
10x alle rubbers/ophangingen gecheckt op speling
originele velgen 16" met nieuwe banden teruggezet
Voorste draagarmbouten met auto op de grond/belast aangetrokken.
geen resultaat jammer genoeg

Tijdens de proefrit toen ik m kocht is het mij jammer genoeg niet opgevallen/heb t niet gecheckt dus weet niet wanneer deze klacht is ontstaan.

Ter info: vorige week in een andere (volledig originele) polo gti uit 2007 met 170.000 op de klok gereden, had dezelfde klacht!

Is dit bij meer GTI's bekend? En wie weet de oplossing
 
Ik denk dat je uitlijning niet goed is!
Heb je daar al naar laten kijken aangezien je ook wat dingen heb gedaan aan de auto!

Als je hem verlaagd heb en niet uitgelijnd dan weet ik zeker dat het daaraan lig!
 
Ik denk dat je uitlijning niet goed is!
Heb je daar al naar laten kijken aangezien je ook wat dingen heb gedaan aan de auto!

Als je hem verlaagd heb en niet uitgelijnd dan weet ik zeker dat het daaraan lig!

Zoals in de tekst staat is de auto 3x uitgelijnd met goed resultaat qua waardes
het is alleen het geval als je hard optrekt
 
Ik denk dat dit door jou schroefset komt.
Als zij jou auto uitlijnen, geven zij jou altijd toe spoor(een klein beetje).
Zodat jij recht door blijft gaan. Wanneer jij gas geeft trekken jou voorste wielen naar buiten zeg maar,
Dan zouden ze eigenlijk recht moeten staan ik denk dat dit in jou geval niet is dat ze of bijden naar link strekken of 1 wiel.
Heb je de stuurkogels/stuurhuis al op speling gecontroleerd?
 
Nou heb je altijd wel wat last van torque-steer als je hard optrekt.
Mijn GTI stuurt ook heel even een kant op als ik echt flink hard optrek.
Die van mij is ook nog eens gechipt dus ik merk aan het stuur dat er best veel kracht op komt te staan als ik hard optrek.
Verder zit er bij mij zo ie zo een lichte afwijking in de uitlijning omdat de achterwielen niet goed onder de auto staan.
Dit komt door de starre achteras en kun je niks aan doen.
 
Die van mij is ook gechipt. Maar trekt minimaal naar links of rechts. Enigste wat ik aan het onderstel heb veranderd zijn de schroefset en spoorstangen.

Misschien dat je linker remklauw vastzit?

Hoe zien je banden eruit? Is de profieldiepte overal hetzelfde?
 
Die van mij is ook gechipt. Maar trekt minimaal naar links of rechts. Enigste wat ik aan het onderstel heb veranderd zijn de schroefset en spoorstangen.

Misschien dat je linker remklauw vastzit?

Hoe zien je banden eruit? Is de profieldiepte overal hetzelfde?

Ook jij bedankt voor je reactie.

Velgen en banden zijn nieuw (17 inch)
Voor de zekerheid getest met 16 inch origineel met gloednieuwe banden erop.
Remklauw zit pertinent niet vast, schijven+blokken ook nieuw en draait soepel.

Mijn klacht is alleen wanneer ik met losse handen volgas optrek.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!