Voorstellen VW polo bluemotion 1.2 tdi bj 2010 tikken geliud bij optrekken

Ben niel woon in Amersfoort.
Heb net een week een vw polo bluemotion 1.2 tdi bj 2010
Heb hulp nodig gezien dat ik geen ervaring heb. Heb gister brandstof filter, olie,lucht en interieur filter vervangen en motor en bak olie vervangen samen met een vriend. Maar nu heb een probleem van ieder keer als ik de auto optrek en gas geeft hoor ik een tikken geluid uit de motor blok komen. Stationeer en stil staan gas geven geen tik geluid. Puur bij het optrekken. Snel weg op cruise control geen getik. Maar ik merkt ook bij optrekken wat laat reageren.
Wie kan mijn helpen of met of de zelfde probleem gehad heeft.
 
volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 75pk 
Lijkt me duidelijk dat er iets niet is goed gegaan bij de zelf uitgevoerde onderhoudsbeurt. Ik zou niet te veel rijden met tikkende geluiden. Wie weet maak je dan meer kapot. Ik zou de polo gewoon even bij de dealer neerzetten en hun even laten kijken. Of wellicht even een filmpje uploaden zodat de technische mensen hier eens kunnen checken. Wellicht komt daar wat uit. Sterkte ermee.
 
Volkswagen  Polo 6c  1.0 TSI 95pk 
Het is een schakel 5 bak
Bakolie is maar een liter in gegaan, want benen en schroef open gemaakt en aan de zijkant boven open gemaakt. En gevuld tot het eruit stroomde. Geen foutmelding op dashboard. En alleen bij een warme motorblok krijgt ik het te horen.
Bedankt voor je reactie. Misschien wat anders en hoe zou ik de bakolie kunnen pijlen of er voldoende in zit. Video ga ik proberen te maken en uploaden.
 
volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 75pk 
Ik heb de auto laten maken. Ik had een BOVAG garantie gekregen.
Hun hebben gemaakt op hun kosten.
Probleem was een verstuiver die niet goed was.
Nog bedankt.
 
volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 75pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!