Voorstellen Voorstellen Rampie zijn polo 9N | 2004 | 1.4 16v 75pk

Goedenavond,

Bij deze zal ik me even voorstellen, ik ben Quentin woonachtig in Fijnaart ( Brabant ) ben 27 jaar heb een hobby loods met een paar vrienden en ben vrachtwagen chauffeur van beroep en heb sinds afgelopen Woensdag een Polo 9n aan de collectie toegevoegd.
Ik heb momenteel nog een passat B6 2.0 tfsi station en een Superb mk1 1.8 20vt staan, deze laatste rijd momenteel echter niet door omstandigheden.

Ik heb het polotje voor een kleine €500,- op kunnen halen met verassend veel opties waaronder:
*cruise control
*climatic control
*regensensor + dimmende binnenspiegel
Motorisch overigens is het een simpel 1.4 16v blokje met 75pk met 289xxx op de teller maar hij klinkt nog goed

Is het dan allemaal koek en ei... nee dat niet maar heel spannend is het ook niet.
Het volgende dient nog te gebeuren:
*carterventilatie op de achterzijde vervangen
*stuurkogel rv vervangen (hoesje is lam)
*Flexibele remleiding l+r voor moeten vervangen worden (zijn inmiddels in besteld)
*flexibel gedeelte uitlaat is rot en lek klinkt echter wel grappig

Verder ben ik nog van plan om wat zaken naar mijn zin te maken waaronder:
*9n3 front
*golf 5 stuur met bediening plaatsen
*speakers achter plaatsen oem
*dynaudio reservewiel subje plaatsen
*dakantenne vervangen voor een exemplaar met dab+
*oem gti (zwarte hemelbekleding)
*oem vol leder interieur met stoelverwarming
*6r look achterlichten
*oem sleutel met afstandbediening werkend maken, dat handmatig open draaien is zo 2001 haha xD

Ik ben misschien wat dingen vergeten maar dat zal ik met de tijd toevoegen, en uiteraard zo goed mogelijk documenteren.
Ook hoop ik hier uit eindelijk wat wijzer te worden omtrent het toevoegen of aanpassen van zaken rondom of in de auto :)
 

Bijlagen

  • 20230815_112441.jpg
    20230815_112441.jpg
    4.5 MB · Weergaven: 28
  • 20230815_112452.jpg
    20230815_112452.jpg
    4.7 MB · Weergaven: 25
  • 20230815_112431.jpg
    20230815_112431.jpg
    3.5 MB · Weergaven: 22
  • 20230815_112423.jpg
    20230815_112423.jpg
    3.4 MB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 9N & Passat B6  1.4 16v 75PK 
Welkom, mooie plannen.
Hou er wel rekening mee dat je een complete 9N3 kop nodig hebt incl spatborden voor en voorbalk. Maakt de auto wel meteen jonger qua uiterlijk.
Je moet dan ook de spiegels met knipperlichten hebben ivm geen knippers meer in de spatborden.
6R look had ik ook in m'n 9N3 de smoke variant.
Voor de 9N moet je wel wat draden wisselen

Volgens mij heb ik nog originele knipperlichten voor in 9N3 spiegels, een originele grill zwart en een reflexzilver bluemotion grill (zo'n dichte) en originele kappen waar de mistverlichting achter zit liggen.
Wellicht kan je er wat van gebruiken. ;)

Ik heb nog wat topics voor retrofits voor de 9N/9N3 hier op 't forum

Succes en houdt ons op de hoogte!
 
  • Leuk
Waarderingen: Rampie95
Welkom, mooie plannen.
Hou er wel rekening mee dat je een complete 9N3 kop nodig hebt incl spatborden voor en voorbalk. Maakt de auto wel meteen jonger qua uiterlijk.
Je moet dan ook de spiegels met knipperlichten hebben ivm geen knippers meer in de spatborden.
6R look had ik ook in m'n 9N3 de smoke variant.
Voor de 9N moet je wel wat draden wisselen

Volgens mij heb ik nog originele knipperlichten voor in 9N3 spiegels, een originele grill zwart en een reflexzilver bluemotion grill (zo'n dichte) en originele kappen waar de mistverlichting achter zit liggen.
Wellicht kan je er wat van gebruiken. ;)

Ik heb nog wat topics voor retrofits voor de 9N/9N3 hier op 't forum

Succes en houdt ons op de hoogte!
Dankje wel, wie weet kan ik er inderdaad nog wat van gebruiken, heb zelf ook vcds terbeschikkingstelling en een hoop elektra gereedschap en niet te vergeten een hoop vw spullen dus dat moet allemaal wel goed gaan komen :)

Heb tevens een aantal retrofits al door gelezen, en zal voor de mensen die het interessant vinden morgen een autoscan plaatsen ;)
 
Volkswagen  Polo 9N & Passat B6  1.4 16v 75PK 
  • Leuk
Waarderingen: _Maarten_
Zo dan.. zojuist even wat foto's van het kleine monstertje online gezet.
Tevens gezien dat er vandaag een interessante auto voor mij bij de sloop is gezet waar ik wat onderdelen voor het MFSW project van af kan halen :)

Tevens nog een polo ontdekt met de achter speakers er nog in, deze ga ik daar met alle schroeven etc uit halen, en deze in mijn eigen polo monteren.
 
Volkswagen  Polo 9N & Passat B6  1.4 16v 75PK 
Origineel zitten de speakers voor en achter gepopnageld.
Dan moet je ze uitboren.
Vergeet niet de zijpanelen mee te nemen, daar zit de tweeter in voor de achterspeakers ;)
Komt goed, ik neem het gehele paneel compleet mee ;)
Dat uitboren hoeft mits de speakers niet opgeblazen zijn niet te gebeuren, en mits dat wel het geval is heb ik gelukkig een boor, oem speakers en enigzins geduld hahah.

het stuurwiel is echter een hele andere tak verwacht ik
 
Volkswagen  Polo 9N & Passat B6  1.4 16v 75PK 
Zou meteen kijken of de auto CPV met afstandsbediening had.
Dan kan je comfortmodule meenemen, klapsleutels kopen, baard slijpen en je transponder overzetten.
Inleren is supersimpel met VCDS

IMG-20161112-WA0006.jpeg
Comfort module met CPV is te herkennen aan ruimte voor 3 connectoren.
Zit recht boven het gaspedaal, moet je de voetblazer even voor weghalen dan kan je erbij. (zit wel een beetje moeilijk weggestopt)
 
  • Leuk
Waarderingen: Rampie95
Is enkel de Comfort module met index letter E hier geschikt voor?
heb zelf namelijk een 6Q0 959 433 G op dit moment, en je zou toch zeggen hoe hoger de index letter hoe meer opties? of is dat enkel in de Passat en Golf wereld ?
 
Volkswagen  Polo 9N & Passat B6  1.4 16v 75PK 
De G variant heeft maar 1 connectorplaats
De letter heeft in dit geval geen rangorde van hoog naar laag.
De module die je op de foto ziet is medium/high met codering voor DWA (alarm)

Bij je BCM is het ook zo.
Jij hebt waarschijnlijk een 6Q1 BCM vanwege je CC

De 6Q2 937 049 X Low (weinig mogelijkheden vb CC)
De 6Q1 937 049 X medium/high (bijna alles kan)
De 6Q0 937 049 X High (alles, deze zit in alle wagens met automaatbak)

De varianten met 3 plaatsen kunnen keyfob aan.
De 5 deurs auto's hebben (meestal) een CM met keyfob mogelijkheid. (goed opletten, bovenste blok is voor alarm, middelste voor de voordeuren en onderste blok voor de achterdeuren) Deze kunnen gewoon gebruikt worden in een 3-deurs, je zal wel één en ander moeten coderen middels VCDS
 
  • Leuk
Waarderingen: Rampie95 en Sal
Oke goed om te weten, heb ik buiten de E module niks anders nodig?
Klapsleutel(s)
Transponder(s) overzetten uit huidige sleutel
Sleutel(s) laten slijpen
Inleren via adres 46 in VCDS

Zover ik weet zit de antenne in de module zelf.
(heel misschien heb ik nog een E variant module op zolder liggen, maar weet dat niet zeker)

Makkelijker maar niet mooier is originele klapsleutel inleren en met je eigen sleutel starten.
Maar ik zou gaan voor bovenstaande, is mooier en minder om mee te nemen ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Rampie95
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!