Voorstellen.. Mik3JZ's Polo 6r 1.2TSI Highline Peppergrey

Hallo mensen,

Ik zal me ook maar even voorstellen. Ik ben Mike, 22 jaar en woonachtig in het mooie Kampen (overijssel). Ik ben sinds een maand in het bezit van een Polo 6r 1.2TSI Highline (kleur peppergrey) bj. 2010. Hier wat foto's van toen ik hem kocht.

[resize=600:1tx8ak3j]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MJJWX77C.jpg[/resize:1tx8ak3j]
[resize=600:1tx8ak3j]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ASRTLUBV.jpg[/resize:1tx8ak3j]

Ik heb momenteel nog weinig aan de auto veranderd. Heb alleen een origineel uitlaatsierstuk geplaatst. Dit maakt de achterkant van de auto naar mijn mening net iets meer af.

Hiervoor heb ik bijna 3 jaar een zwarte Polo 9n 1.4 benzine Sportline (bj 2002) gereden.

[resize=600:1tx8ak3j]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-QXCJOHPI.jpg[/resize:1tx8ak3j]

Deze heb ik toen redelijk naar eigen smaak aangepast. (17inch R32 velgen, Xenon verlichting en een dubbel-din radio/dvdspeler met 7inch touchscreen).

Mijn 'nieuwe' Polo 6r wil ik dan ook graag een beetje naar eigen smaak aanpassen. Daarom neus ik al een paar weken rond op dit forum! Ik heb al erg veel mooie Polo's voorbij zien komen die een inspiratie zijn voor mij.

Plannen voor de toekomst:
-Uitlaatsierstuk (reeds voltooid)
-Chiptunen (wanneer de fabrieksgarantie afloopt)
-Winterbanden op de huidige 15" velgen
-Nieuwe 'zomervelgen' 17'' of 18''
-Afhankelijk van velgen eventueel verlagen

Mijn eerstvolgende stap is toch wel andere velgen. Op de huidige 15" velgen wil ik, tegen het eind van het jaar, winterbanden laten zetten. Dit wordt dan mijn 'wintersetje'. Ik ben dan alleen nog op zoek naar een mooi setje velgen voor in de zomerperiode. Ik heb zelf gekeken naar de 17" Boavista's. Ik vind dit prachtige velgen, maar eigenlijk alweer iets te standaard. Ik heb liever iets waar niet iedereen mee rijdt.. Zwarte velgen vind ik ook mooi, maar denk dat dit niet zo mooi staat bij de kleur peppergrey :roll:

Ik ben via de Duitse site polo9n.info (tip: ze hebben een mooie gallerij met veel mooie polo's) een peppergrey Polo met mooie velgen tegen het lijf gelopen

[resize=600:1tx8ak3j]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BKVQYPXC.jpg[/resize:1tx8ak3j]
[resize=600:1tx8ak3j]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-U8HZ7FWM.jpg[/resize:1tx8ak3j]
[resize=600:1tx8ak3j]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YZQ3NET8.jpg[/resize:1tx8ak3j]

Volgens mij zijn dit Audi RS3/ A1 S-line velgen. Ik vind deze (mat antraciete) velgen erg mooi staan bij de kleur van de auto. Ik twijfel dan alleen aan de maat. Dit is 18", terwijl ik in eerste instantie niet groter wou dan 17" ivm het behouden van rijcomfort..

Wat vinden jullie? 17" of 18"?
Deze auto is ook verlaagd, zou dat dan ook mooi(er) staan bij 17"?

Jullie horen/ lezen nog van me als ik weer iets heb veranderd aan de Polo!

Gr. Mike
 
Re: Voorstellen.. Mik3JZ's Polo 6r 1.2TSI Highline Peppergre

Mooi karretje Mike.

Ikzelf rijd op 17inch en vind het behoorlijk hard en zou geen 18 inch willen. Maar denk wel dat het iets persoonlijks is, net wat je gewend bent. Hiervoor reed jij ook al in een polo op 17inch en zal je er misschien minder last van hebben.
't is wel mooi 18 inch, size does matter

:mrgreen:
 
Re: Voorstellen.. Mik3JZ's Polo 6r 1.2TSI Highline Peppergre

De Polo op de foto's is echt héél erg dik..
coool-1.gif


De wielen zijn super, passen qua kleur natuurlijk geweldig bij de kleur van de auto
en als ik de maat zo éénmaal gezien heb dan zou ik al geen kleinere meer willen.

worshippy-1.gif
 
Re: Voorstellen.. Mik3JZ's Polo 6r 1.2TSI Highline Peppergre

Een van de mooiste velgen voor een pepper, maar dan ook alleen op een pepper. :mrgreen:
Maar als ik jou was zou ik 17" nemen ipv 18", comfort en kost van de banden gaan beter zijn.
En ik vind persoonlijk dat een 18" te groot is voor onze polo's.
 
Re: Voorstellen.. Mik3JZ's Polo 6r 1.2TSI Highline Peppergre

welkom! Big Grin
ik heb zelf ook naar die velgen gekeken en ben er al zoekende achtergekomen dat ze 't meeste bekend staan als tt rs velgen en je kunt ze ook vinden door te zoeken op p628 ;)
btw als je bij de meeste banden en velgen boeren even vraagt kunnen zie die velgen in 17 zowel als de meest voorkomende 18 inch leveren ;)

en verder veel plezier en veilige kilometers gewenst met je aanwinst :)
 
VW  6R  1.2TDI 
Re: Voorstellen.. Mik3JZ's Polo 6r 1.2TSI Highline Peppergre

@jayray

Bedankt voor je reactie! (Jullie allemaal trouwens Big Grin )

Hiervoor had ik inderdaad ook 17". Ik moet zeggen dat ik wel merkte dat ik op plattere banden reed, maar kan niet zeggen dat ik mij er echt aan stoorde. Alleen een beetje acht geven bij hoge drempeltjes Big Grin Ik had er toen 'budgetbanden' opzitten.. dit merkte je helaas wel qua geluid en rijgedrag.

Mijn verstand zegt 17" met goede kwaliteit banden op dit moment, maar als ik naar die foto kijk met 18" eronder begint het bij 18" toch ook wel te kriebelen(size does matter inderdaad :lol: ) Alleen twijfel ik of ik 18" toch niet een beetje té vind. Ik weet niet of het aan mij ligt, maar bij de voorwielen vind ik het geweldig mooi staan, maar bij de achterkant lijkt het net iets te lomp (misschien dat die mini remschijf het beeld ook een beetje versterkt)
 
Re: Voorstellen.. Mik3JZ's Polo 6r 1.2TSI Highline Peppergre

Die Polo met die 18 inch RS velgen was afgelopen weekend ook op MIVW als ik me niet vergis....Maar kon ook iemand zijn met dezelfde combi.

Ik blijf erbij met 18 inch moet je verlagen....17 is dat niet echt nodig bij de Polo maar staat wel mooier.

Succes met je keuzes....altijd leuk je auto naar eigen smaak pimpen. Big Grin
 
Re: Voorstellen.. Mik3JZ's Polo 6r 1.2TSI Highline Peppergre

Snowdude zei:
Die Polo met die 18 inch RS velgen was afgelopen weekend ook op MIVW als ik me niet vergis....Maar kon ook iemand zijn met dezelfde combi.

Deze stond idd ook op MIVW, ik zou voor 18inch gaan. Ger rijd op de zelfde velgen in de maat 18inch en die is er erg over te spreken dacht ik. PB hem anders eens met de vraag naar comfort.

Welkom trouwens ;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!