Voorstellen Rowan12

Hallo allemaal!
Ik ben Rowan ben 20 jaar en ben eigenaar van mooie polo 1.2 TDI uit 2010.

( ik wist niet helemaal waar ik deze vraag moest plaatsen dus daarom deed ik het hier)

Nou heb ik een vraag aan jullie.
Ik wil wat sportiever geluid in mijn auto.
Nou dacht ik dus aan een klep voor mijn einddemper en laat ik mijn roetfilter verwijderen.
Heeft iemand zoiets ooit gedaan? En klinkt dat wat mooi of niet?
Bekijk bijlage IMG_0124.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Volkwagen  Polo 6r  1.2 TDI 
Kijk maar eens op YT naar RobotCantina. Die heeft een 3cil Kubota Diesel in een Honda Insight gelepelt. Rijd ook met een straightpipe rond. Klinkt echt als een afgekeurde trekker... Ik zou t niet doen. Wat wel leuk is (ervaring), luchtfilter verwijderen, "powerfilter" monteren. Als je dan opschakelt rond de 2500rpm hoor je de turbo afblazen. Zelf heb ik hier 3 weken van genoten en toen irriteerde het mij. Luchtfilter weer terug gebouwd naar origineel.

EN HET SCHEELT JE NIKS IN VERMOGEN! zo, dat fabeltje is eruit.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Kijk maar eens op YT naar RobotCantina. Die heeft een 3cil Kubota Diesel in een Honda Insight gelepelt. Rijd ook met een straightpipe rond. Klinkt echt als een afgekeurde trekker... Ik zou t niet doen. Wat wel leuk is (ervaring), luchtfilter verwijderen, "powerfilter" monteren. Als je dan opschakelt rond de 2500rpm hoor je de turbo afblazen. Zelf heb ik hier 3 weken van genoten en toen irriteerde het mij. Luchtfilter weer terug gebouwd naar origineel.

EN HET SCHEELT JE NIKS IN VERMOGEN! zo, dat fabeltje is eruit.
Bedankt voor goeie tip!
Ja ik heb net op yt gekeken en klinkt idd nergens naar. Maar ik heb ook even gekeken naar polo 1.2 TDI en daar klinkt het toch beetje anders.

Maar met dat filter wil ik ook wel even proberen.
Waar haal ik dat? En ik het moeilijk te monteren?
 
Volkwagen  Polo 6r  1.2 TDI 
Gewoon een ander luchtfilter monteren.
Dat doe je door een aantal schroefjes los te halen van je luchtfilterhuis & het filter te vervangen. 10 min werk maximaal.

Overigens is enkel een klep af te raden. Kan voor veel problemen zorgen qua APK en het klinkt voor geen meter.

In mijn auto zit ook een klep, maar dan in de einddemper verwerkt.
Zo heb je nog alle demping en vorming van de complete uitlaat, maar dan enkel de einddemper weg.
 
Gewoon een ander luchtfilter monteren.
Dat doe je door een aantal schroefjes los te halen van je luchtfilterhuis & het filter te vervangen. 10 min werk maximaal.

Overigens is enkel een klep af te raden. Kan voor veel problemen zorgen qua APK en het klinkt voor geen meter.

In mijn auto zit ook een klep, maar dan in de einddemper verwerkt.
Zo heb je nog alle demping en vorming van de complete uitlaat, maar dan enkel de einddemper weg.

Ja die klep doe ik maar niet. T is best wel duur en als het toch niet klinkt heb ik er ook niks aan

Ik heb even op internet opgezocht van filter maar dan komen er zo veel soorten. Welke kan ik het beste kopen?


Is er ook iemand die filmpje van heeft hoe dat dan klinkt?
 
Volkwagen  Polo 6r  1.2 TDI 
Filmpjes weergeven het geluid vaak niet helemaal goed.
Wat je het beste kan doen is het luchtfilterhuis openmaken, het filter eruit halen en een vriend of familielid gas laten geven vanuit de auto.

Je zal dan een aanzuiggeluid horen, omdat een turbo zo werkt.
Zodra je er een filter op hebt en de motorkap dicht, zal het geluid minder aanwezig zijn, dus dat is een makkelijke manier om te testen hoe het klinkt en een idee te krijgen.

Op mijn VW Scirocco had ik een Racingline inlaat wat een leuk verschil maakte qua geluid, maar dan vervang je niet alleen het filter, maar ook het filterhuis.

Als je echt naar apart geluid zoekt kan je een atmosferische afblaasklep (atmospheric blow off valve / dumpvalve) monteren.
Dit zal overtollige druk van de turbo atmosferisch (dus in de motorruimte) lozen, wat voor een leuk geluid zorgt.
Dit gebeurt zodra je het gaspedaal loslaat, dus tijdens schakelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mheuvel6c
Filmpjes weergeven het geluid vaak niet helemaal goed.
Wat je het beste kan doen is het luchtfilterhuis openmaken, het filter eruit halen en een vriend of familielid gas laten geven vanuit de auto.

Je zal dan een aanzuiggeluid horen, omdat een turbo zo werkt.
Zodra je er een filter op hebt en de motorkap dicht, zal het geluid minder aanwezig zijn, dus dat is een makkelijke manier om te testen hoe het klinkt en een idee te krijgen.

Op mijn VW Scirocco had ik een Racingline inlaat wat een leuk verschil maakte qua geluid, maar dan vervang je niet alleen het filter, maar ook het filterhuis.

Als je echt naar apart geluid zoekt kan je een atmosferische afblaasklep (atmospheric blow off valve / dumpvalve) monteren.
Dit zal overtollige druk van de turbo atmosferisch (dus in de motorruimte) lozen, wat voor een leuk geluid zorgt.
Dit gebeurt zodra je het gaspedaal loslaat, dus tijdens schakelen.
bij een diesel maakt t standaard aanzuiggeluid weinig verschil, de auto bromt wat harder stationair en in zn toeren (immers, een diesel word niet geregeld door zn gasklep maar door de toevoer van extra brandstof. T enige wat je zult gaan horen is de turbo die "afblaast" bij het afbreken van het vermogen. Echter heeft de 1.2TDI slechts een kleine turbo en is dit enkel "goed" hoorbaar zo rond de 2000rpm en plots afbreken van het vermogen. De "boost" kan dan nergens heen en zoekt via de turbine een weg naar buiten.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!