Voorruit vervangen

Meer verstand zou ik toch niet zeggen hoor, die doen dat ook niet elke dag wat dan wel het geval is bij een ruitvervangbedrijf. :lol: Sommige dealers laten dan ook een extern bedrijf komen -> nog een extra tussenpersoon dus prijskaartje nog eens omhoog.
Geen idee hoe carglass in NL is, maar daar zou ik allessinds ook niet naartoe gaan (toch zeker niet nadat ze bij mij ook eens een ruit hebben vervangen).
 
Bij mij heb ik bij carglass ongeloofelijk slechte herineringen aan!
Mijn voorste passagiersruit was ingetikt om gps te stelen, dus bij carglass gegaan, kon een uurtje later de Polo terug gaan halen.

Moest eerst een papier tekenen (mocht niet eerst de auto inspecteren), dacht wel dat het in orde zou zijn, maar niet dus. Bekleding van de deur op 3 plaatsen uitgerafeld, ruit die slecht uitgelijnd (?) was en de deurhendel hebben ze ook opengedaan daar er met een dikke schroevendraaier oid tussen te steken.

Aangezien ik dus eerst het papier moest tekenen, kon ik er nadien niets tegen in brengen dus mijn zien ze daar echt nooit meer terug.
 
Carglass -> Niet naar toe gaan
Autotaalglas -> geen ervaringen mee
VeughenGlasVenlo -> Super bedrijf en verzekering vergoed het daar ook. Met als voordeel dat zij alleen orginele ruiten gebruiken Big Grin
 
ja dat het aso is dat ze er zo mee omgaan met auto's.

maar ik denk dat ze niet allemaal zo omgaan met klanten..

gewoon naar de dealer gaan ben je beste uit krijg nog eens een orginele voor raam

dat wil ik ermee zeggen
 
Nooit meer carglass , ik moest mijn voorruit laten vervangen ivm een barst en aangezien ik bij centraal beheer verzekert ben moest ik kiezen tussen carglass of totaalglas , het werd de eerste.
Ik kon de hele reparatie volgen vanuit de wachtruimte maar en daar werd ik niet vrolijk van, tot overmaat van ramp kreeg de monteur midden in de reparatie een functioneringsgesprek en niemand die het even overnam.
Ik heb meer als 2uur zitten wachten en de volgende dag moest ik terug omdat ze e.e.a niet goed hadden vastgezet, eens maar nooit meer carglass!
 
Beste forumleden,

@ de topic starter, hoe is het afgelopen?

Ik heb sinds een week een barst in mn ruit, Ik heb All-Risk dekking via de OHRA.
De ruit zal (waarschijnlijk) vervangen moeten worden.
Echter er zijn wat eisen die ik stel:

1. Ik will een originele ruit.
2. Ik wil een ruit geschikt voor een regensensor (regensensor laat ik achteraf plaatsen door vagtechniek)
3. Schadeherstel bedrijf verzorgt administratieve deel met de verzekering. Het enige wat mij rest is mijn eigen risico € 150,- en het verschil van eventueel bij te betalen bedrag.

Ik wil niet naar Carglass/Autotaalglas etc. deze bedrijven gebruiken imitatie ruiten van originele kwaliteit.

Hebben jullie (goede) ervaringen met bedrijven die dit doen?
 
Carglass -> Niet naar toe gaan
Autotaalglas -> geen ervaringen mee
VeughenGlasVenlo -> Super bedrijf en verzekering vergoed het daar ook. Met als voordeel dat zij alleen orginele ruiten gebruiken Big Grin

Ik heb zonet Veughen Glas te Venlo gesproken, zij willen op verzoek inderdaad een originele vw ruit plaatsen die geschikt is voor plaatsing van de originele regensensor/binnenspiegel. De verzekering zal hoogst waarschijnlijk alleen een basis ruit vergoeden, dus het vershil en eigen risico is voor eigen rekening.

Nou ik ben benieuwd! Ik ga waarschijnlijk volgende week even langs.

Hou jullie op de hoogte!

@Bas, heb jij persoonlijk ervaring met deze lui?
Ik maak namelijk een rit van 200 km vanuit denhaag naar venlo, moet wel de moeite waard zijn natuurlijk!
 
@Twan

De dealers die ik heb gesproken, willen alleen de originele ruit terug plaatsen, dus één zonder optie regensensor.

Dit heeft te maken met het claimsysteem waarmee zij zijn aangesloten met de verzekeringsmaatschapijen. (zeggen ze ? :-()
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!