Voorportier afstellen

Rond de jaarwisseling was er stormachtige wind. Bij het uitstappen vloog het rechter voorportier uit de handen en deze beukte echt keihard vol in de deurvanger. Er is geen zichtbare schade, maar de deur sluit niet meer strak in de carosserie en suist nu ook tijdens het rijden. Onderaan loopt de naad naarbinnen, en bovenaan wordt de naad kleiner richting de buitenspiegel. Ook kan je de punt van de deur bovenaan thv van de handgreep een halve cm indrukken als het portier dicht is.

Ik ben op oudjaarsdag langs de VW-dealer geweest, maar zij hadden 'zaterdagbezetting in de werkplaats' en ik kreeg de indruk dat ze er geen zin in hadden. Volgens de VW dealer moet ik de verzekering bellen en naar een schadebedrijf.

Ik zie overal meegespoten torx-bouten zitten, sommigen met afdekkapjes. Is er ergens info te vinden over hoe je de deur afstelt met maten en richtlijnen? Ik ben vrij technisch...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!