Volkswagen polo piept en kraakt

Dag,

Ik ben nieuw hier op dit forum en heb een paar vragen. Sinds een jaar ben ik trotse eigenaar van een Volkswagen Polo BlueGT uit 2015. Nu begint de auto opeens te kraken/piepen als ik over heuvels rij. Soms best wel hard. Is dit normaal? En wat kan dit zijn? Want er wordt mij door meerdere mensen verteld dat dit normaal is en ook voorkomt bij andere merken (Seat, Hyundai etc). En, als laatste vraag. Mijn volumeknopje op het stuur zit een beetje los en voelt niet meer stevig aan. Is dit makkelijk te repareren en valt dit onder de Bovag garantie?

Thanks!

En btw. Wat een leuk forum. Veel polofanaten zie ik. Voor mij ook een reden dat ik daardoor een account heb gemaakt. :)
 
Volkswagen  Polo GT  1.4 TSI 150pk 
Hi Mark

Als het kraken en piepen uit het onderstel komt is dat best normaal, in ieder geval uit mijn ervaring.

Ik heb zelf een Polo 6R gehad uit 2010 en die had het ook , vooral bij drempels.
Ben meerdere malen bij de garage geweest maar die konden daar niks zien.

Over het knoppje op het stuur, dat valt waarschijnlijk niet onder garantie, maar ik neem aan dat het geen dure reparatie is.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
Ook mijn kraakt en piept met heuvels. Nu merk ik wel verschil met de banden. Heb nu staal met winterbanden. Dit kraakt echt meer dan de originelen bm velgen met zomerbanden.
 
Volkswagen  6r  1.2 tdi BM 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
Zijn waarschijnlijk je stabilisator rubbers, indien je de juiste maat nieuw rubber monteert is dit verholpen (zijn diverse maten afhankelijk van de dikte van je stabilisator stang)

Dit is zojuist vervangen. Morgen ga ik het merken. Fijn dat iedereen laat weten dat een beetje piepen/kraken normaal is. Maar wat ik de laatste tijd had was wel echt hard en storend. Bedankt voor de reacties!
 
Volkswagen  Polo GT  1.4 TSI 150pk 
Mijn Polo 6R is begonnen met kraken sinds ie verlaagd is. Kraakt voornamelijk bij de achteras... Verder had ik af en toe op de originele veren last van een krakend stabilisatiestangrubber, niks om zorgen over te maken!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Dit is zojuist vervangen. Morgen ga ik het merken. Fijn dat iedereen laat weten dat een beetje piepen/kraken normaal is. Maar wat ik de laatste tijd had was wel echt hard en storend. Bedankt voor de reacties!


Ik heb ook last van het probleem eigenlijk alleen met vekeers drempels is dit de oplossing?

Heb ook zitten lezen dat vet zou helpen maar voor korte duur

Alvast bedankt
 
Volkswagen  Polo R6  1.4 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!